Zand, zand, zand en nog eens véél zand! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu Zand, zand, zand en nog eens véél zand! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu

Zand, zand, zand en nog eens véél zand!

Door: Willeke en Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Willeke

28 November 2012 | Australië, Brisbane

Na een nacht vol dromen over het schildpadavontuur, hebben we Bundaberg ingeruild voor Hervey bay. Omdat we vonden dat we wel wat rust verdiende, hebben we daar 2 dagen genoten van zon, zee, zwembad en wijn. Klaar voor nieuw avontuur!
Natuurlijk liet dat avontuur niet lang op zich wachten, Fraser Island here we come! Dude hebben we 3 dagen ingeruild voor een roze 4WD jeep genaamd ‘Dingo’. Daar gingen we dan met 10 dames, 1 halve man en de guide dwars door Fraser Island. Voor de mensen die dit niet kennen, dit is het grootste zandeiland van de wereld. Nou dat hebben we geweten: zand, zand, zand en nog eens overal zand. Je hebt verschillende soorten zand: Hard zand, middel hard zand en zacht zand. En vooral die laatste versie gaf meerdere malen problemen. Ja daar zit je dan, vast met je roze jeep. Dat krijg je ervan als je enige halve man van het gezelschap achter het stuur plaats neemt. Laten we dus meteen alle vooroordelen van vrouwen en autorijden wegnemen. Tot blijdschap van alle andere toeristen geeft het een heel leuk gezicht als 5 dames deze roze jeep uit het zand proberen te duwen. Met succes natuurlijk!
Ons ging het rijden goed af. We hebben erg gelachen met onze ‘speelgoedauto’. Vergelijk het rijden in het zand een beetje met het rijden op heuvelachtig, glad ijs, de auto doet precies wat hij zelf wil. Maar goed dat er tussen de zee en duinen voldoende zand ligt.
We hebben genoten van al het adembenemende uitzicht, de champagne pools, Indian Head, regenwoud, een cruiseschip wrak en verschillende heldere meren en beekjes. Het was een groot avontuur. Zo is ook het slapen weer een andere tak van sport. Of moeten we zeggen niet slapen?
In een puptentje met 3 personen, geen luchtbed of kussen, de zon op je tent, geen wc maar een schep, 1 pitsgastel en 1 pan om iedereen te voorzien van eten. Al bij al weer veel nieuwe ervaringen opgedaan op dit prachtige eiland!

Terug op Hervey bay hebben we onze eerste nacht in een hostel beleefd. Wat wordt een douche, wc en bed op dat moment weer gewaardeerd! Na een nacht goede slaap zijn we weer vertrokken met onze vertrouwde Dude naar Noosa, een volgend plaatsje aan de oostkust. Hier hebben we een wandeling gemaakt door een National Park waar ons eucalyptus bomen met wilde koala’s werden beloofd. Na 1,5 uur lopen hebben we geen van beide gevonden. De volgende keer toch maar weer het biologie boek mee, wat is nu een eucalyptus boom?

We hebben jullie al eerder verteld over de wegen hier. Deze enkelbaanse, heuvelachtige wegen hebben ondertussen plaats gemaakt voor solide 3 baans wegen, inclusief afslagen en veel verkeer.
Na nog een keer genoten te hebben van een lookout over alleen maar regenwoud, zijn we aangekomen in Brisbane. Hier is de skyline voor het eerst weer gevuld met hoogbouw en bedrijven. Een echte stad dus. Daar moesten Dude en zijn passagiers even aan wennen. Ondertussen hebben we al 2345km samen gereden, dus dat wennen verliep vlekkenloos.

Iedereen heeft wel eens gehoord van Steve Irwin, de Crocodilehunter. Helaas is hij er zelf niet meer, maar hij heeft wel Australia Zoo achtergelaten. En laten wij nu net in de buurt verblijven. Een kijkje nemen waard dus. Een fantastisch mooi park met de mogelijkheid om interactief te zijn met bijna alle beesten. Het knuffelen met de krokodil werd gelukkig voor ons gedaan. Het overige hebben we zelf met veel plezier beleefd. Foto’s zeggen meer dan 1000 woorden. Naast het park was ook een hospital voor de dieren. We hebben hier gezien hoe een koala een heupoperatie kreeg. Deze werd gewoon echt beademend. En voor de zusters onder ons, zo’n diertje krijgt een baxterinfuus, venflon, mayotube en ook de saturatiemeter zit netjes om de nagel. Het was opnieuw een geweldige dag!

Ondertussen zijn we alweer begonnen aan onze 4e week. We kijken uit naar alle belevenissen die nog komen gaan! C’ya!

• 28 November 2012 - 09:22

KellY:

Wauw, wat een adembenemende uitzichten daar! lovely!

• 28 November 2012 - 09:42

Ben En Jannie Theunisse:

Hallo meiden wat hebben jullie het geweldig daar, wat mooi dat wij weer mee kunnen genieten prachtig.
    de groetjes van ons en tot volgende keer.

• 28 November 2012 - 10:16

Maria B:

Hoi Willeke en Mandy,
    Het verhaal en de foto's zeggen genoeg!! Geniet maar weer verder!!
    Groetjes Maria

• 28 November 2012 - 10:44

Helmie (mama):

Hoi dames,

Alweer opnieuw een super mooi verhaal, heerlijk om jullie avonturen te lezen!

Blijf lekker genieten!
    xx Helmie

• 28 November 2012 - 12:14

Pap En Man (bertie Ria):

hoi genieters,
    leuk om weer te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    Die australia zoo lijkt ons ook zo mooi, alhoewel dat eiland is natuurlijk ook helemaal geweldig.
    ondertussen zichtbaar bruin geworden.
    Die foto met Ervin himself zal wel een heel gespring zijn geweest
    Had wel verwacht dat jullie de krokodil ook een kusje zouden geven :)
    Na al die mooie natuur heeft de stad ook wel even weer zijn charme.
    In afwachting van jullie volgende verhaal:
    we love you, pap en mam

• 28 November 2012 - 12:31

Ilvy:

Hey meiden!

Wauw die foto's zijn echt om jaloers op te worden! Wat een mooie uitzichten! Echt heel raar dat jullie daar nu zijn. Ook jullie verhaal klinkt erg goed. Ik kan het blijven zeggen: blijf genieten!

Heel veel liefs Ilvy

• 28 November 2012 - 13:28

Marlein Van Dijck:

Hallo Mandy en Willeke,

Prachtige foto,s.
    Wat een leuke verhalen.
    Wij wensen jullie nog veel reisplezier.

John. Marlein
    Lotte en Jurre van Dijck
    Volkel

• 28 November 2012 - 14:40

Antoinette:

Ha meiden

wat weer een leuke ervaring in het zand en wat een mooie foto's allemaal ik ben jaloers op jullie geniet maar lekker verder en tot het volgende verhaal.
    Willeke ik hoor maar weinig over mannen. hoe komt dat?

groetjes

• 28 November 2012 - 17:32

Zusje (Elke):

Hee meiden!
    Wat een geweldig verhaal weer en wat een mooie foto's!!
    We zijn, wederom, jaloers!
    Xxx

• 28 November 2012 - 17:58

Anne:

Haa Willeke en Mandy,

Wat een mooi verhaal weer! Heel leuk om jullie ervaringen terug te lezen en ook heel herkenbaar!
    Geniet van alle dingen die je tegenkomt ( en vooral van het weer, hier is het koud kouder koudst ;)).

Liefs Anne

• 28 November 2012 - 17:58

Anne:

Haa Willeke en Mandy,

Liefs Anne

• 28 November 2012 - 19:20

Toon Leenders:

wa skon toch allemaal. En dan te bedenken dat wij dat volgend jaar ook allemaal gaan doen. Veel plezier!!

• 28 November 2012 - 21:12

Stefan:

Zo, da's rose. geen wonder dat er geen kerel mee wilde ;-) Maar stiekem wel jaloers.
    Groetjes Stefan

• 28 November 2012 - 22:37

Patrick:

Hoi meiden,

Heb je eindelijk een man in de auto, is het een halve die jullie laat duwen. Zit jullie niet mee:)
    Ik wacht met smart op de volgende avonturen die jullie gaan beleven.
    Veel plezier.

Patrick

• 29 November 2012 - 01:47

Moniek:

Dames,

Zoals al meerdere malen is gezegd, is ook dit weer een fantastisch verhaal!
    Super leuk om jullie zo te blijven volgen, ondanks de berichtjes via de App, die je midden in de nacht krijgt;)
    Geen probleem hoor!
    Geniet ze nog tot over 2 maaden, haha!

Liefs Moniek

• 29 November 2012 - 06:42

Femke:

Hey Meiden,

Wat een geweldig avondtuur weer!!
    Geniet ervan!!

Femke

• 30 November 2012 - 13:42

Janneke:

Hoi Mandy en Willeke,

Ondanks het vele zand, toch wel een bounty-eiland. De verhalen en foto's zijn super.
    Geniet er maar van. Kan niet wachten tot jullie volgende avonturen.

Groetjes
    Janneke

• 01 December 2012 - 16:04

Miranda:

Hoi,

Verhalen en foto's zijn super!!! Geniet ervan!!! (maar dat doen jullie al zo te zien, ga zo door)

groetjes Miranda

• 02 December 2012 - 15:45

Nathalie V L:

Hoi meiden,

Weer een mooi verhaal en super foto's! Cool die roze jeep!
    Leuk dat jullie ook nog even aan de zusters denken ;-) Wij ook aan jullie!

Geniet!!

X

• 04 December 2012 - 13:31

Angela:

Hey ladies on tour, die rose jeep past precies bij jullie. mooi....
    Het ziet er allemaal geweldig uit,een super avontuur!!!

En uhhh niet vergeten je schoen te zetten, wie weet......

Liefs van de Rijtjes

• 04 December 2012 - 23:26

Cindy:

Hallo dames,

Wat een avontuur beleven jullie, last van veel jaloezie. Geweldig om te lezen over 2 stoere meiden.
    Willeke ben trots op je, als ik dat al niet was. Geniet van alles, intens en met volle teugen.
    Liefs Cindy