Happy New Year!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu Happy New Year!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!!!

Door: Willeke en Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Willeke

01 Januari 2013 | Australië, Sydney

Happy new year!!! Na onze vlucht uit ayers rock in the middle of nowhere, werden we door Rebecca opgewacht op het vliegveld in Sydney. We hebben al vaak tegen onszelf gezegd: goed geregeld!! De dagen tot aan ons vertrek zijn we bij Rebecca blijven slapen. We durven het bijna niet te zeggen, maar ook hier hadden we een eigen kamer met groot bed en een badkamer voor onszelf. Luxe paarden:) De avond hebben we ingevuld met ietwat teveel drankjes in het centrum van Sydney. De Italiaan die we in tasmanië hebben leren kennen was hier ook van de partij. We hebben met vieren echt een topavond gehad!! De volgende dag zijn we, zo sportief als dat we zijn, een wandeling van 10km gaan maken rondom Manly. Tijdens deze reis hebben we al voor veel verrassingen gestaan, maar tijdens deze wandeling hebben we het toppunt meegemaakt: een pratende wc! Deze 'meneer' in de wc vertelde je precies wat er ging gebeuren: de deur sloot automatisch, muziek werd gestart bij het betreden van de bril, het toilet spoelt pas door bij het wassen van de handen en ook deze faciliteiten waren volledig automatisch en door de 'meneer' vertelt. Je had voor dit hele proces 10 min voordat de deur zoiezo weer geopend werd. Daarna hadden we 10 min nodig om bij te komen van onze lachbui!
En dan: 31 december 2012. Het idee dat dit de laatste dag van dit jaar zal zijn valt echt nog niet. De ochtend zijn we naar het strand gegaan, gewoon omdat het kan:) De avond hebben we geprobeerd om Sydney centrum te betreden: wat ongelooflijk veel mensen! Hiermee vergeleken is koninginnedag in Amsterdam niets! We hebben een super plek gevonden aan de noordzijde van de brug. Het vuurwerk om 9 uur was alvast een voorproefje van het spektakel van 0.00. Samen met een paar Colombianen en iemand uit Chili hebben we het nieuwe jaar ingeluid! Wat een prachtig vuurwerk! Echt een spektakel! De weg terug naar het huis van Rebecca was gewoonweg een hel. Zovéél mensen die allemaal met dezelfde trein willen is niet echt gezond, maar we hebben het gered!

We hebben gedurende onze 2 maanden in Australië heel wat met jullie gedeeld via onze reisverslagen. Maar dit is echter nog maar het topje van de ijsberg! Hier volgen dan nog enkele benoemingswaardigheden om het beeld van onze reis nog meer compleet te krijgen:

Wist je dat...
- we ondertussen geoefende links rijders zijn?
- Willeke regelmatig vast zat in een wc hokje? Sindsdien gaat ze niet meer zonder Mandy naar de wc. Zij heeft Willeke namelijk kunnen bevrijden door de wcdeur er letterlijk uit te halen
- geconcentreerd vruchtensap niet lekker is? Nadat Mandy een glas ietwat sterke vruchtensap op had en de opmerking maakte: dit is niet gemaakt voor mensen met maagproblematieken, vond Willeke op de achterkant van het pak dat het aangevuld moest worden met maarliefst 2L water
- alle riviertjes, beekjes, plassen of ook maar de kleinste drupjes water hier een naam hebben?
- Mandy echt geen kaart kan lezen. Zelfs op plaatsen met maar 1 pad kan ze verdwalen
- Tasmanië het 26e grootste eiland van de wereld is?
- Willeke haar naam maar heeft opgegeven? Wil, Willie of Wilma zijn de nieuwe opties
- er nog steeds mensen zijn die nog nooit van Nederland gehoord hebben?
- Mandy een spinnenbeet heeft overleefd?
- iedereen meteen weet dat we zusters zijn als ze onze apotheek zien? Tourguids voelen zich hier over het algemeen wel veilig bij
- Willeke en Mandy allebei een gigantisch ochtendhumeur hebben? Dit blijkt ideaal te zijn als je het allebei hebt
- koala's uit de boom kunnen vallen?
- kangeroo island het derde grootste eiland van Australië is?
- onze paspoort namen echt een ramp zijn? Leg maar eens uit dat je Willeke heet ipv Wilhelmina en Mandy ipv Helena
- Willeke en Mandy in 18 verschillende bedden hebben geslapen?
- Willeke bijna een koala heeft aangereden?
- Japanners en Chinezen echt overal foto's van maken?
- koala's stinken?
- we gewild hadden dat we nooit een Timtam koekje hadden geprobeerd?
- macdonalds de favoriete stopplek is om Wifi te ontvangen?
- kangaroos grappig hupsen?
- Tasmanië ontdekt is door de Nederlander Abel Tasman? Vroeger heette het eiland VanDiemensland, naar zijn baas
- surfinstructeurs echt leuk zijn? We voelen een competitie met de duikinstructeurs
- ons favoriete liedje I will wait van Mumford and sons is?
- Willeke niet kan wachten tot ze weer met haar cruser herenigd zal worden?
- we meer dan eens gevraagd zijn of we Duitsers zijn?
- voetgangersoversteekplaatsen een pacman geluid maken?
- Willeke en Mandy op totaal verschillende mannen vallen? De definitie knap is dan ook meerdere keren betwist
- nemo in het echt héél schattig is?
- je in Australië je eigen nummerplaat mag ontwerpen?
- we geen slangen hebben gezien?
- Mandy bijna een possom heeft aangereden?
- al dat zand in je bikini niet fijn is?
- we heeeeeeel erg van het Australische zonnetje genieten?
- Mandy alles op haar lichaam wel eens een keer heeft verbrand? Willeke daarentegen helemaal niets
- We 2 keer bijna zonder benzine hebben gestaan? Daar wordt het heel warm van in de auto!
- Mandy graag rendieroren en rode Rudolph neus op de auto wilde, maar Willeke dit perminent weigerde? Dit is overigens nog steeds een punt van discussie
- we allebei dezelfde schoenmaat hebben?
- benzine omgerekend ongeveer €1,16/L en diesel €1,25/L kost?
- Mandy en Willeke aan 1 blik naar elkaar genoeg hebben?
- Willeke alle avondmaaltijden heeft verzorgd?
- het super handig is dat de meeste mannen hier geen Nederlands kunnen? Het roddelen hierover kan dus gewoon hardop
- we in totaal 5973 km zelf in Australië hebben gereden?
- ze hier ook gewoon zwart/wit koeien hebben? Wij zijn dan ook een van de weinige die hier geen foto's van maken
- sweet lips van Gossip en semillon sauvignon blanc van jellow tail onze favoriete wijnen zijn? Deze zijn mierzoet! De rosé hier heeft toch wel zeker een gedeelde eerste plaats
- we samen bijna een liter zonnebrandcreme hebben gebruikt?
- Mandy zeer teleurgesteld is dat ze hier geen echte mcflurry verkopen?
- blauwe lucht en wit strand nooit gaan vervelen?
- muggen zeer frequent voorkomen hier? Deze hebben we dan ook flink vervloekt
- we de hele cd van one direction uit ons hoofd kennen? Niet alleen 14 jarige dames kunnen hier van genieten
- Fraser island het grootste zandeiland van de wereld is?
- we onze slipper voor Sinterklaas hebben gezet en hier zelfs een kadootje in hebben gekregen?
- Willeke wel 1000 verschillende hoeden heeft gepast en er uiteindelijk een na veel wikken en wegen gekocht heeft?
- de eerste kangeroe die we zagen langs de weg lag?
- het grondwater in centraal Australië net zo warm is als de temperatuur van douchewater thuis? Het smaakt naar zwembadwater. Hiervan hebben we zo'n 10 liter in 3 dagen per persoon genuttigd
- we alle verhalen echt samen hebben geschreven?
- er een aantal wist-je-datjes zijn weggelaten om privacy redenen?
- we altijd hebben gedacht dat Nieuw Zeeland mooier zou zijn dan Australië? We kunnen op dit moment ècht niet bedenken wat er dan NOG mooier moet zijn
- we een top twee maanden in Aussie hebben gehad?!

1 januari is natuurlijk de uitgelezen kans om goede voornemens te maken. Hier doen wij natuurlijk ook aan mee en delen deze graag met jullie:
1. We hebben besloten om in de maand januari een fles wijn minder te drinken dan we hebben gedaan in december. Aangezien we de tel volledig kwijt zijn kunnen we dit gerust zeggen:)
2. We willen per week minimaal 1 keer gaan hardlopen/wandelen. Dit zullen we echter thuis weer gaan oppakken
3. We willen een backpack trip door Nederland gaan plannen. Want hoeveel weten we nu van ons eigen land?
4. We zullen bewust thuis iedere dag van ons eigen bed gaan genieten
5. We gaan een casual zonnebril voor Mandy zoeken gezien ze boven op haar eigen bril is gaan zitten

Once again: happy new year!! And all the best for 2013!!

• 01 Januari 2013 - 10:50

Toon Leenders:

beste Mandy en Willeke ook jullie een gelukkig nieuwjaar vanuit een meer dan regenachtig Nederland. Ik zou terstond willen verkassen naar downunder.
    Fijn dat we mochten genieten van jullie reiservaringen. Hebben voor onze reis nog wel behoefte aan enkele ervaringsvragen die we later nog wel eens zullen stellen. Tenminste as dat mag. Geniet ze nog! grt Toon

• 01 Januari 2013 - 22:05

Helmie (mama):

Hoi Dames,

Ook voor jullie een heel gelukkig nieuwjaar en alle goeds voor 2013!
    Weer opnieuw een heerlijk reisverslag om te lezen.
    Geniet van jullie nieuwe avonturen in New Zeeland!
    We kijken weer uit naar jullie nieuwe reisverslag.

xx mama

• 01 Januari 2013 - 23:27

Iwan:

Dames de beste wensen voor 2013
    En nog veel plezier de komende tijd!

Zien jullie snel weer in NL

Groetjes

• 02 Januari 2013 - 09:51

Maria B:

Hoi Willeke en Mandy
    Gelukkig Nieuwjaar voor jullie allebei!!
    Het lijkt me helemaal super om Het Nieuwe jaar in te luiden met het zicht op de Harbour Bridge!
    Wij hebben het op de T.V. gezien en dat vond ik al prachtig!
    Nu op naar Nieuw Zeeland! Ben benieuwd hoe jullie het daar vinden, dus kijk al weer uit naar het volgende reisverslag!
    Take care en de groeten!!

Maria

• 02 Januari 2013 - 10:34

Janneke :

Hoi dames,

Een super 2013! Jullie jaar is geweldig geeindigd en zal de komende 5 weken ook zo weer verder gaan....... Geniet van jullie avonturen.
    Hier in Nederland is het nu best warm voor de tijd van het jaar en regelmatig regen. Dus geniet mooi van jullie zonnetje ;-)

Have fun in New Zealand!

Ik hoor/ lees jullie snel.

Groetjes
    Janneke

• 02 Januari 2013 - 13:02

Judith:

Heey meiden!

Heb weer even jullie 2 verhalen bijgelezen! Wat een avonturen maken jullie toch mee! Aan de foto's te zien willen jullie nog lang niet naar huis;) Gelukkig nog een maandje te gaan, ben wel een beetje jaloers hoor!
    Heel veel geluk in het nieuwe jaar meiden en succes met de voornemens;) Geniet nog van jullie laatste 4 weken! Ik kijk uit naar de verhalen van Nieuw Zeeland!

Liefs X

Judith

• 02 Januari 2013 - 13:56

Margo:

Leuk verhaal mandy!! Ben stiekem wel een beetje jaloers, haha.
    Geniet er nog maar van want voordat je het weet zit je weer in mijn 'hokje'....

Kus en ook nog de beste wensen!!

• 02 Januari 2013 - 19:24

Wil Hoogervorst:

hoi willeke en Mandy
    Een heel gelukkig 2013.

Genieten en nog eens genieten, ik ben jaloers op jullie, als ik er aan denk dat het alweer een jaar geleden is dat wij in nieuw Zeeland zaten.
    Ben benieuwd hoe jullie het daar vinden. Lees met heel veel plezier jullie verhalen.
    Lekker in de warmte oud en nieuw vieren is leuker als hier in het natte Nederland.
    Nog heel veel plezier
    Groetjes wil

• 02 Januari 2013 - 22:26

Angela:

Hoi Willek en Mandy,

Veel liefde, geluk en reisplezier voor 2013 !
    Mooie reisverslagen, ook in nieuw zeeland een geweldige tijd voor jullie!

De Rijtjes

• 04 Januari 2013 - 02:43

Nathalie V L:

Willeke en Mandy,

Happy new year!
    Leuk die wist-je-datjes! Nog mooier zijn de voornemens! Succes ermee;-)!!

Liefs Nathalie