Kia ora! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu Kia ora! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu

Kia ora!

Door: Willeke and Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Willeke

11 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Allereerst onze oprechte excuses dat jullie zolang op een nieuw verhaal hebben moeten wachten! Wegens drukke omstandigheden (er is hier zóvéél te doen) schiet dit er bij in. Maar voor onze trouwe volgers schrijven wij graag een uitgebreid verslag van al onze activiteiten in de laatste dagen.

Op 1 januari was het dan tijd om Australië in te wisselen voor Nieuw Zeeland. Een korte vlucht bracht ons laat die avond in de stad Auckland waar Theo en Fo ons stonden op te wachten. Theo is een vriend van de opa en oma van Willeke. Toch handig al die contacten overal. We zijn twee nachtjes blijven logeren en weer overladen met luxe en vooral veel gezelligheid. Wederom een groot, zacht bed en eigen badkamer, maar nu ook een zwembad en hottub! Er zijn idd dagen dat we het minder hebben gehad;)
Op 3 januari begon de trip met de Stray bus. Dit is een hop-on/hop-off bus met veel gezellige backpackers aan boord. Doordat je je eigen route kunt regelen wisselt dit gezelschap bijna dagelijks. We vertrokken naar Paihia om het noorden te verkennen. De avond hebben we de kroegen maar eens geïnspecteerd en tot de conclusie gekomen dat de wijn ook hier erg lekker is! De volgende dag werd het tijd om Nieuw Zeeland eens goed te gaan bekijken. Met een trip naar Cape Reinga hebben we een goede start gemaakt. Op deze plek komen 2 oceanen bij elkaar wat je goed aan het water kon zien. Daarna hebben we onze zandboardskills nog even goed geoefend met een nog hogere duin dan in Tasmanië. Wat ging dat ontzettend hard! En zonder kleerscheuren nog wel! Om onze tijd in Paihia met een knaller af te sluiten hebben we met wilde dolfijnen gezwommen. Dus echt midden in de oceaan van de boot afspringen en zo snel mogelijk naar de dolfijnen zwemmen. Hoe cool was dat!
Op de weg terug naar Auckland hebben we een tussenstop in Whangarei gemaakt om op 1 van de top 10 duikgebieden in de wereld te gaan duiken. We snappen nu waarom deze in de top 10 staat: het was zoooo mooi onderwater!
Via Auckland zijn we naar Hahei gegaan en daar een mooie wandeling gemaakt. Het contrast was erg groot: keek je links dan zag je veel groenigheid incl palmbomen waar je onderliep. Rechts was azuurblauwe zee met mooi gevormde rotsen voor de afwisseling. We durven nu al te zeggen: wat een prachtig land (incl goede temperaturen!!)
Hahei hebben we weer ingewisseld om naar DE surfplek in NZ te gaan, Raglan. Zoals wij ondertussen al geoefende surfers zijn, hebben we een plank en wetsuit gehuurd en aan de slag gegaan. Na een supertoffe dag eindigde deze toch net iets anders dan verwacht. Mandy eindigde op het board, maar Willeke helaas eronder. Vanaf toen ging het ineens allemaal snel: Mandy haalde de lifeguards (ja we hebben er vaak grapjes over gemaakt, maar nu was het echt nodig), de complete filmploeg arriveerde en de ramptoeristen maakten de kring compleet. De ambulance werd gebeld omdat de schouder van Willeke te pijnlijk was om zo verder te gaan. Met de ambulance werden we naar het plaatselijke medical centre gebracht voor onderzoek. Om de pijn tijdens de rit te verlichten kreeg Willeke lachgas. Ook Mandy kan vertellen dat dit best grappig voelt. Je moet tenslotte alles eens proberen;) omdat het maar een klein plaatsje is kon de arts niet echt veel verder helpen dan een naaldje (wat hem 2 pogingen kostte) en wat morfine iv. We geven dan ook toe dat het vast niet meevalt als er 2 vpk zijn die precies alles willen weten;) voor een foto en verdere behandeling werden we doorgestuurd naar het ziekenhuis in de stad. Dit was slechts een uurtje met de ambulance. Gelukkig hadden we als echte surfers alle belangrijke papieren en paspoort etc gewoon bij -> niet dus. Een hele papierwinkel volgde in Hamilton. Na lang, héél lang wachten volgde behandeling en mochten we 's avonds laat het ziekenhuis verlaten. Surfen zit er voorlopig dus helaas niet meer in voor Willeke. Haar schouder is uit de kom geweest, maar met dezelfde val ook meteen weer op zijn plaats geschoten. Met pijnstillers wordt alles nu onder controle gehouden en gaat het langzaam de goede kant op.

Ondanks deze tegenvaller zijn we toch verder gegaan met onze prachtige reis door Nieuw Zeeland. Onze guide Beanz laat ons alle interessante plekjes van NZ zien. Zo zijn we bij een maori familie (lokale bevolking) blijven logeren en hebben we traditionele dansen geleerd. Dit was echt super! Veel van de cultuur geleerd. De welbekende haka werd natuurlijk ook uitgebreid geshowd.

Vandaag heeft Mandy nog een flinke adrenalinekick beleefd toen zij uit een vliegtuig van 3,5km hoogte sprong. Dit was zoooo mega vet!! Gelukkig wel met parachuut en omdat we dit online kunnen vermelden is alles goed gegaan. De film en vele foto's volgen voor de liefhebbers thuis.

Zoals jullie merken vermaken wij ons prima hier! Er is zoveel te doen en te zien in weer een compleet nieuwe wereld. Het aantal Nederlanders dat we hier hebben ontmoet is trouwens ondertussen verdrievoudigd tov Australië. Ze zijn echt overal! We zullen jullie op de hoogte blijven houden van al onze avonturen hier in Nieuw Zeeland. Wij hebben er zin in!!

Xx Willeke and Mandy

• 11 Januari 2013 - 12:27

Ilvy:

Joehoe ik ben de eerste! Leuk verhaaltje weer dames! Ik ben echt jaloers op jullie wat jullie allemaal meemaken (op die val van Willeke na natuurlijk ;). Ik zou zeggen, heel veel genieten nog de komende weken, maar dat gaat vast wel lukken. Wij gaan vanavond en morgenavond bonte avonden, ôk moi!
    Liefs Ilvy

• 11 Januari 2013 - 12:37

Aukje:

Weer een super leuk verhaaltje ladys! En wat een avonturen maken jullie daar toch allemaal mee, zo tof! Ik hoop dat het met je schouder alweer iets beter gaat wil, echt balen! Nog heel veel plezier daar en genit ze! xx Aukje

• 11 Januari 2013 - 12:46

Pap En Man (bertie Ria):

hoi meiden,

allereerst wat prachtig mooi weer allemaal.
    en ja Willeke je moet er wat voor doen om de volledige aandacht van de lifeguards te krijgen:)

normaal kijk je boven de grond naar de omgeving, maar nu is er ver onder water gekeken en vanuit een hoogte van 3,5km, ja je moet ook werkelijk alles gehad hebben.
    Vlieg met me mee naar de regenboog zou goed geklonken hebben Mandy
    Geweeeldig!!

Geniet samen lekker verder en pas goed op elkaar
    xx pap en mam

• 11 Januari 2013 - 12:51

Maria B:

Hoi Willeke en Mandy,
    Leuk om jullie verhaal weer te lezen. En extra leuk omdat die plaatsen bekend voorkomen. In Taupo zijn we ook enkele dagen gebleven. Ben benieuwd hoe jullie reis verder gaat! Meiden geniet en tot het volgende reisverslag!!

Groetjes Maria

• 11 Januari 2013 - 13:19

Leonie:

Wauw dat klinkt allemaal echt super. Behalve dan het accidentje met Willeke's schouder. Welke kant eigenlijk? Veel sterkte hopelijk zakt de pijn snel.
    Het is leuk om jullie avonturen door te lezen.

Groetjes Leonie Muis

• 11 Januari 2013 - 14:21

Nathalie V L:

Hoihoi Dames!

Weer leuk om een nieuw verhaal te lezen!
    Jaloers op al jullie mooie duikplekken! Hebben jullie ook onderwaterfoto's? Hoe cool ook om met wilde dolfijnen te zwemmen! En de parachuutsprong!
    Blijf genieten van alles en doe voorzichtig ;-)

Tot snel weer!(al wil je dit waarschijnlijk nog niet horen;-))

X

• 11 Januari 2013 - 14:35

Janneke Verstegen:

Hoi dames,

Vet zeg (behalve die schouder dan!)! Die parachute-sprong zal mega geweest zijn. Maar de Maori is ook een hele belevenis! Geniet ervan en Willeke beterschap met je schouder!

Groetjes
    Janneke

• 11 Januari 2013 - 15:27

Anouk:

Hoi dames! Het klinkt weer allemaal jaloersmakend goed! Echt balen van je schouder Willeke!! Hopelijk kun je de laatse paar weken alsnog met volle teugen genieten! Tot snel! xx

• 11 Januari 2013 - 16:13

Daniëlle:

Leuk om weer een update te lezen van jullie! Wat een avonturen allemaal.. Vervelend van je schouder Willeke, hoop dat het snel beter gaat! Maar nu hebben jullie als echte nurses ook eens een kijkje kunnen nemen in een ziekenhuis daar in NZ. En ze zeggen dat verpleegkundigen de meest vervelend patiënten zijn, dus stiekem heb ik wel een beetje te doen met de verpleging en dokters daar ;-)
    Geniet er nog van samen!!! Liefs

• 11 Januari 2013 - 16:16

Helmie (mama):

Hoi dames,

Weer opnieuw een mooi verhaal.

Willeke ik hoop echt voor je dat de pijn snel over gaat en dat je dan je arm ook weer kunt gaan gebruiken zodat je snel weer met Mandy mee kan genieten, Beterschap!!

Mandy, wat stoer van je dat Skydive!!! lekker genieten maar!

Lieve groetjes Hurby en mama xx

• 11 Januari 2013 - 20:55

Stefan:

Hey sheela's, ga zo door. Ff geen verhaal...tis jullie vergeven. Willeke, hoop dat dit niet het einde van je korfbalcarriere is ;-)

• 11 Januari 2013 - 22:22

Ayke:

Willeke, hoe gaat het nu met je? ik hoop dat je geen last meer hebt van je schouder!,
    geniet jullie lekker van de vakantie, het klinkt verder allemaal geweldig.

• 11 Januari 2013 - 22:48

Ben En Jannie Theunisse:

Eindelijk een berichtje van jullie geweldig daar maar wat zal het weer wennen zijn als jij weer in Uden bent en op je fietsje naar je ziekenhuisje moet dus geniet er samen nog maar lekker van en Willeke vraag maar aan Mandy dat ze jou goed verzorgt en verwent.
    tante Jannie
    p.s.Mandy bedankt voor je smsje. ome Ben

• 15 Januari 2013 - 12:37

Judith:

Maak me nou toch eens niet zo jaloers meiden!
    Ik hoop dat het de goede kant op gaat met je schouder Willeke, beterschap!

Geniet er van, hier ligt weer een behoorlijk pak sneeuw!

Liefs xx Judith