F*cking awesome! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu F*cking awesome! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu

F*cking awesome!

Door: Willeke en Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Willeke

21 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

We worden hier zo meegenomen in het avontuur van de Straybus, dat we even op hebben moeten zoeken wat we de afgelopen week hebben gedaan. Opnieuw blij met onze backup: het dagboek. Luister en huiver..

Om Mandy even te laten bijkomen van haar Skydive ervaring en Willeke de rust te gunnen die Mandy door de adrenaline heeft weggenomen, zijn we in the middle of nowhere terecht gekomen. Een boerderij omgeven door bergen, natuur, een meer en de bewoonde wereld ver achter ons gelaten: blue duck station. Back to the nature. Zoveel natuur dat zelfs het avondeten nog geschoten moest worden. Tot onze blijdschap hebben we alleen de schoten waargenomen. Dit was echt een dag lekker genieten van natuur en het zonnetje!
De volgende dag weer een trip terug naar de bewoonde wereld. En ja om daar te komen moet je over een afgelegen bergpad rijden. Er zijn dan situaties die je liever ontwijkt. Eentje daarvan is bijvoorbeeld een lekke band en geen signaal hebben voor hulp. Jullie voelen hem aan aankomen: daar sta je dan met 40 mensen gestrand in the middle of nowhere. Na 2,5uur konden we de route hervatten. Tijd voor de Tongariro crossing! Dit is een wandeling van 21km over een vulkaan. Een deel ervan is helaas afgesloten gezien deze vulkaan 3 maanden geleden nog van zich had laten horen. Helaas kon Willeke gezien haar blessure niet deelnemen aan de hike. Ondanks dat ze hier toch erg van baalde heeft ze een hele dag lekker gerelaxt in een spapool: idd, er zijn slechtere dagen;) De crossing was een bijzondere aangelegenheid. Gezien dat het erg bewolkt was bij de start, was er weinig van het uitzicht te zien. De top is nooit bereikt gezien het weer slechter werd. Wel heeft Mandy weer een stukje Nieuw Zeelandse gezondheidszorg gezien. Een mede backpacker brak haar enkel boven op de berg en moest geëvacueerd worden per helikopter. 8,5 uur na de start van de crossing kwam Mandy Willeke vergezellen bij de pool. Ondanks alles was het echt een mooie hike. Het weer werd gelukkig aan het einde van de hike beter en de beroemde lord of the rings mount Doom kon worden aanschouwd.
De natuur werd de volgende dag ingeruild voor de hoofdstad Wellington. Hier hebben we een bezoek gebracht aan het Te Papa museum om onze culturele Maori kennis bij te schroeven. Die avond hebben we gegeten samen met Vincent. Mandy heeft Vincent op een eerdere reis leren kennen en het was dus erg leuk om ook die weer eens te zien. De avond werd afgesloten met een geweldig feest gezien onze guide Beanz zijn verjaardag vierde. Beanz werd verkleed in een ballerinajurk met een roze panty. Zoals jullie kunnen bedenken moest dit natuurlijk wel een te gekke avond worden. De ferry tocht richting zuider eiland de volgende ochtend, heeft dan ook niemand meegekregen.
In Picton aangekomen vonden we een Nederlandse bakkerij en een molen waar we samen met alle andere dutchies (en dat zijn er soms heel wat) luidkeels het Nederlandse volkslied voor de hele bus hebben gezongen. De avond zijn we in het Abel Tasman national park aangekomen. Hier hebben we de volgende dag genoten van een mooie zeiltocht in het lekkere zonnetje. De weg terug was een 12km prachtige wandeling door het rainforest dat aan de Abel Tasman baai ligt.

Veel mensen vragen: wat is nu mooier, Australië of Nieuw Zeeland? Wij kunnen geen keuze maken. Zo mooi als de stranden zijn in Australië, zo mooi zijn de groen begroeide bergen in NZ. Beide fantastische landen die zeker de moeite waard zijn te bezoeken.

Na Abel Tasman volgde een lange dag in de bus naar Blackball. Een klein mijndorp van vroeger uit. We sliepen die nacht in het Hilton! Deze was echter 100 jaar, klein detail;) De avond is ingevuld met vooral veel spelletjes naar ons hart: drankspellen. Een zware ochtend volgde.

Via Greymount zijn we naar Franz Jozef glacier gereden. Helaas kon de klim op de glacier niet doorgaan vanwege hevige regen de gehele dag. Ja, wat moet je dan op zo'n dag? Dan ga je lekker naar een spapool! Het enige waar je je dan nog druk om hoeft te maken is het kiezen tussen het 36, 38 of 40 graden bad.
De weergoden hadden de volgende dag een dealtje met ons gesloten. Tot de klok van 12.00 werd er op de glacier gehikt en raad eens wanneer wij mochten? Precies, om 7.45. Gezien de plaatselijke taxi niet het vermogen heeft een ijsberg op te rijden, wordt dit uitgevoerd door een helikopter. Alleen dat al was een hele ervaring!! De hike opzich was meer dan fantastisch! Overal waar je kijkt is ijs! Super om dit ijs te beklimmen door smalle tunnels en gangen van ijs. Net voor de regen werden we weer opgehaald door de helikopter. Het totale plaatje was echt een avontuur.
De middag zijn we naar Wanaka gereden. Wanaka heeft echt een fantastisch meer! We hadden hier echt weer een dit-komt-recht-uit-een-reisgids momentje.

In Nieuw Zeeland zijn er natuurlijk nog meer organisaties dan alleen Straytravel. Gisteren hebben we dan een heuse battle of the busses gehad, die we met grappige spelletjes in de kroeg glansrijk hebben gewonnen. We hebben namelijk een ontzettend gezellige groep die wel van een grapje en drankje houden!

Vandaag hebben we Wanaka verlaten om het zuiden van het zuider eiland te gaan ontdekken. Op naar de volgende avonturen.

Sweet as!

P.s. Bedankt voor alle lieve berichtjes betreft de schouder van Willeke. Het gaat al weer stukken beter!

(De titel van dit reisverslag is vernoemd naar hét lied en ons lievelingslied hier down under. Een woord wat we hier bij bijna alles gebruiken. Macklemore & Ryan Lewis - Thrift shop

• 21 Januari 2013 - 08:04

Lenie:

hoi dames,

Wat een prachtige natuur en geweldige foto's heeeeeel mooi.
    Die wandeling in die ijstunnels geweldig natuurlijk erg spannend geweest.
    Ik ben blij dat het met willeke's schouder wat beter gaat.
    leuk dat je zomaar een zeehond op de foto kunt zetten.
    Dames nog veel plezier geniet er maar van deze twee weken en tot gauw.

gr leny

• 21 Januari 2013 - 08:24

Anne:

Hooi meiden, leuk verhaaltje weer! Het liedje kwam bij willeke al voorbij op fb, het doet zijn naam wel eer aan: fucking awesome! Geniet er nog van en tot snel! Xx

• 21 Januari 2013 - 09:10

Maria B:

Hoi Willeke en Mandy,
    Geweldig om dit te lezen! Vooral ook omdat ik precies voor kan stellen wat je aan het doen bent! Ik vond N.Z ook F*cking awesome. Ik heb er m'n boekjes ook maar weer eens bijgehaald om jullie precies te volgen. Dames: Have Fun en Take Care!!!
    Groetjes Maria

• 21 Januari 2013 - 10:25

Helmie (mama):

Hoi dames,
    Weer opnieuw mooie verhalen!
    Blijf nog lekker genieten, want het einde van deze geweldige reis komt al in zicht!
    Veel plezier xx mama

• 21 Januari 2013 - 12:20

Pap En Man (bertie Ria):

Ladies,

jullie vallen van het ene avontuur in het andere.
    Je denkt iedere keer, ze hebben nu bijna alles gehad en toch is er steeds weer iets nieuws,
    Het een nog mooier/leuker dan het ander, van zon/strand tot groen tot ijs.
    Van meters diep onder water tot km. boven de grond, en al die feestjes niet te vergeten.
    Geniet lekker verder, wij leven met jullie mee.
    Pas goed op elkaar

xx pap en mam

• 21 Januari 2013 - 14:21

Antoinette:

Willeke en mandy

wat weer een avonturen en een mooie foto's.Ik lees met veel plezier jullie reisverslagen en ik denk dat jullie nederland dadelijk te simpel vinden.
    Maar denk er nog maar niet aan en doe nog maar lekker genieten.
    tot het volgende verslag en doe voorzichtig.

Antoinette

• 21 Januari 2013 - 23:03

Leonie:

Wauw wat een avonturen! Een heli vlucht, te gek zeg.
    Genieten dat is het duidelijk.

Groetjes Leonie

• 22 Januari 2013 - 11:10

Miranda Langens:

Hoi,

Verhalen zijn weer super!!! Het is echt genieten daar!!!

groetjes Miranda

• 22 Januari 2013 - 19:23

Aukje:

Hello lady's, wat een leuk verhaaltje weer! En wat een avonturen;) Maar ook fijn om wat relaxmomentjes te hebben natuurlijk. Geniet van van jullie laatste weekjes! Liefs aukje

• 27 Januari 2013 - 14:04

Marloes Cox:

Heel leuk om jullie verhalen te lezen, het staat ook nog vers in mijn geheugen ;) ook al is het alweer 2 jaar geleden dat ik in New Zealand was. Tongariro, Abel Tasman en de gletsjers zijn inderdaad super.

Sweet as! ;)