See ya - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu See ya - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu

See ya

Door: Willeke and Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Willeke

03 Februari 2013 | Australië, Sydney

Inderdaad, wat een dramatische titel. Voor ons stond de week in het teken van afscheid nemen.
Zo hebben we afscheid moeten nemen van onze Straymaatjes toen we in Christchurch verbleven. We waren een echte hechte familie geworden, een groep waarmee je Nieuw Zeeland aankon! Hoe hecht die groep was, bleek wel na 2 dagen toen we in Kaikoura aankwamen. 4 mensen hadden hun trip zodanig gewijzigd dat ze ons als verrassing nog 1,5 dag konden zien. Wat waren wij blij om nog een laatste dag lol met ze te maken!

Kaikoura staat bekend om het levendige zeeleven met menig dolfijn en walvis. Zo gingen we met een boot op walvistocht. En jawel, we hebben er een gevonden! Echt magisch hoe groot zo'n beest is! En wanneer een walvis klaar is om onder water te duiken, zie je past hoe reusachtig hij echt is! En natuurlijk is dit met camera vastgelegd. Bovendien hadden wij het geluk dat hier ook nog tientallen dolfijnen rondzwommen, wat het geheel nog mooier maakte.

Gezien we tot onze spijt hier niet eeuwig konden blijven wonen, werd er koers naar Welligton uitgezet. Na een lange dag bussen zijn we in een overvolle stad aangekomen. Dit ivm de sevens (rugby) die zich midden in het centrum afspelen. Denk hierbij aan een extra 35.000 mensen. Een bedje was dus heilig. Wij hebben persoonlijk de drukte ontweken door in de bioscoop te kruipen. En welke film kun je nu beter op de originele plaats kijken dan The Hobbit?! De film opzich had veel fantasie in zich, maar wat is het super om alle mooie plekken in de film te herkennen omdat we hier zelf zijn geweest.

Na Welligton startte de veel te lange reis terug naar Auckland. Een dag met 6.40 uur vertrekken en daarna 10 uur buszitten. Gelukkig kwamen Theo en Fo ons na die lange dag oppikken. Erg leuk elkaar na 5 weken weer te zien! We hebben dan ook heerlijk genoten van goed eten, een schone douche en een fijn bed.

Onze laatste dag in NZ hebben we besteed op een lokale markt en daarna het citycentrum van Auckland itself. Hier nog even genoten van het shoppen, de laatste souvenirs bij elkaar geraapt en Cindy de vriendin van Mandy ontmoet!

Nu is het dan echt tijd om NZ te gaan verlaten. Afscheid nemen van NZ en daarmee het einde van onze reis. Zolang hebben we er naar uitgekeken en zo snel is deze super tijd hier gegaan. We hebben er weer nieuwe contacten aan overgehouden. Maar het allerbelangrijkste van allemaal is de hechte vriendschap die wij samen hebben. We hebben alles gedeeld, 24/7 en kunnen met trots zeggen dat dit ons avontuur is!

Op dit moment zijn we op het vliegveld in Sydney en hebben onze eerste vlucht terug dus weer gehad. Nog 3 te gaan! We kijken er naar uit jullie weer allemaal te zien!!

• 03 Februari 2013 - 10:03

Pap En Mam (Bertie - Ria):

hoi reizigers,

Deze avonturen zitten erop, maar ze waren machtig mooi,
    heerlijk dat we hebben mogen meegenieten.
    Prachtig is ook dat jullie je hechte vriendschap zo ervaren.
    En idd met trots mag je zeggen dat dit jullie avontuur is
    Nu nog dat hele eind terug, maar dat zal zeker lukken.
    Goeie reis dames en tot maandagochtend,
    wij kijken er naar uit

xxxxxxxxxxxxxxxxx pap mam

• 03 Februari 2013 - 10:26

Femke:

Wat is jullie reis toch snel gegaan.... En wat hebben jullie toch veel meegemaakt!! Zeker een friendship for life hou je er aan over!! Een hele goede terugvlucht en tot snel!!

Liefs,
    Femke en Rob

• 03 Februari 2013 - 11:03

Stefan:

Helaas, geen leuke reisverhalen meer te lezen nu. Dat jullie maar snel weer op vakantie gaan ;-) Ben benieuwd naar de souvenirs :-)

Groetjes Stefan

• 03 Februari 2013 - 11:47

Miranda Kleijngeld:

Hoi Mandy en Willeke,

Geweldig om al jullie verhalen te hebben gelezen en bedankt dat jullie dit met ons wilde delen.
    Voor jullie is het jammer dat het avontuur er op zit.
    Wij zijn heel nieuwsgierig om de verhalen en foto's in het echt te zien.
    Tot gauw

Groetjes

• 03 Februari 2013 - 12:01

Elke:

Goede reis!!!
    Wij zijn ook weer heel blij om jullie te zien!
    Tot morgen!!!

Groetjes
    Janneke

• 03 Februari 2013 - 15:04

Nathalie V L:

Welkom thuis! Benieuwt naar jullie real-life verhalen!!

• 03 Februari 2013 - 18:12

Danielle:

Jammer dat de reis er alweer opzit.. Wat is dat snel gegaan zeg! Het was echt geweldig om jullie
    reisverhalen te lezen en de foto's te zien! Tot snel!

• 03 Februari 2013 - 18:38

Yvonne Van Tiel:

Wat super leuk om te lezen dat jullie erg genoten hebben!
    Ik wens jullie een goede reis terug!

Groetjes Yvonne

• 04 Februari 2013 - 12:38

Maria B:

Hoi Willeke en Mandy,
    Ik vond het super leuk om jullie te volgen en jullie reisverhalen te lezen!!
    Ben nu benieuwd naar de foto's. Een goede reis terug en gauw tot ziens.
    Groetjes Maria