BrisbaneSurfersParadiseByronbaySydneyManlyBondi - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu BrisbaneSurfersParadiseByronbaySydneyManlyBondi - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu

BrisbaneSurfersParadiseByronbaySydneyManlyBondi

Door: Willeke en Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Willeke

07 December 2012 | Australië, Sydney

Zoals jullie aan onze titel zien hebben we de afgelopen 1,5 week ontzettend veel gezien en meegemaakt. Hoogtijd voor een nieuw verhaal, zodat jullie weer met ons mee kunnen genieten!

Na een dagje sightseeing Brisbane en hier de echte toerist hebben uitgehangen, hebben we de stad verlaten. Op naar ons volgende doel: Surfers Paradise. Inderdaad zoals de naam doet vermoeden, tot genoegen van ons beide. Ja, we hebben genoten van het prachtige uitzicht vanaf het strand -> mannen in wetsuits op een surfplank bevallen ons wel. Omdat we het hier ontzettend warm van kregen, hebben we er voor gekozen de volgende dag afkoeling te zoeken in een waterpretpark. Gewoon omdat het kan, we hebben tenslotte toch vakantie. Het pretpark heet wet and wild. Nou dat hebben we geweten: De ene na de andere adrenalinekick. We zullen een voorbeeld geven: Je staat 50 meter hoog op een platform. Je krijgt een glazenkoepel om je heen en een plank op je rug. De countdown wordt ingezet van 3 naar 1 en de spanning stijgt. Op dat moment verdwijnt letterlijk het platform onder je voeten vandaan en ‘vlieg’ je met een ongelofelijke snelheid door een looping. Wanneer je je eindelijk realiseert dat je het overleefd hebt, sta je al in de rij bij de volgende glijbaan.

Omdat de adrenaline verslavend werkt maar snel naar Byron Bay voor een surfles. Want kijk wat die mannen kunnen, kunnen wij natuurlijk ook! Bij aankomst bleek het net iets te hard te waaien voor deze onderneming. De volgende dag waaide het echter nog harder maar de instructeur (hottie) achtte ons na een blik wel capabel. Na wat instructies op het zand werd er een nieuwe droom werkelijkheid. Na 3 pogingen (lees, dat is vrij snel) stonden we dan op onze plank, op de golf! We hebben een geweldige dag gehad en hebben genoten van onze nieuwe hobby in zeer goed gezelschap!

Omdat we natuurlijk niet eeuwig in onze surfbubbel kunnen blijven gingen we weer terug naar de realiteit: we gaan naar Sydney!. Dit betekende een lange dag rijden, zo’n 777km waarna Dude en passagiers blij waren met een goede aankomst. Ons nog steeds verwonderend over de verkeersregels, daarover later meer. Daar zijn we dan in Sydney!! De volgende dag vertrokken we vanuit onze camping naar the city. Daar rijd je dan, druk oplettend naar alle andere auto’s en borden en opeens: hé we rijden op harbour bridge! We wisten dat hij in de buurt was maar hadden hem niet vóór ons verwacht. Na wat parkeerproblematieken hebben we genoten van het mooie operahouse en hebben we de brug nog eens van een rustig afstandje kunnen bewonderen. Op deze momenten blijft het onwerkelijk dat we er dan echt zijn. Om de drukte van deze wereldstad even te ontvluchten hebben we deze dag rustig afgesloten op Manly Beach. Heel vervelend inderdaad.

En dan is het 5 december, de dag van sinterklaas. Dat zouden wij hier bijna vergeten gezien de kerstsfeer waar je mee dood gegooid wordt. In elke winkel weer een ander kerstliedje. Om zowel sinterklaas als kerst te ontvluchten, zijn wij deze dag vertrokken naar de Blue Mountains. Een dag met veel regenwoud (helaas weer zonder koala’s), veel bergen, prachtig uitzicht en één pad waarop je dus niet kunt verdwalen -> Nou wij wel dus! Met veel geluk heeft de skyway ons weer veilig terug naar Dude gebracht.

Gisteren hebben we een daypass gekocht om het openbaar verkeer hier te testen gezien onze parkeerervaring van eerder. Met deze pas hebben we verschillende gedeeltes van Sydney bekeken. Gezien Willeke niet kan wachten met de film Twilight tot Nederland, moesten we de bioscoop van Sydney eens gaan bezoeken. Dit hebben we samen met Rebecca gedaan, die hier in Sydney woont. Mandy heeft Rebecca op een eerdere reis leren kennen. We hebben Rebecca als local maar eens naar de verkeersregels gevraagd. Vragen als: mag je hier nu links, rechts of beide inhalen? En wat betekend een T2 lane? Leken ons niet de moeilijkste. Haar antwoord begon na even overdenken met: ik denk dat……..Precies zoals wij al dachten doet iedereen maar wat. Bij Rebecca in de auto hebben we dan ook iedere 2 minuten links of rechts van baan gewisseld. Als toeristen doen wij het dan dus helemaal niet zo slecht hier. Maar van de film heeft Willeke meer dan genoten!

Mandy had een planning gemaakt voor de laatste week met Dude. Gezien ons vakantiegevoel en dat haar bijbel (agenda) thuis ligt, heeft ze zich een dagje verrekend en blijken we ineens een dag extra vakantie met dude te hebben! Daarom zijn we vandaag in een zeer relax tempo naar Watsons bay en Bondi beach gegaan. Dit was dus tevens de laatste keer dat Mandy in haar eentje een planning mocht maken.;)

Rijden wij nu net naar een wifi-point om dit verhaal online te zetten, worden we wederom aangehouden door een politieagent met wederom een test. Deze keer een ademtest waarbij Mandy tot 10 moest tellen. Ook Mandy is met vlag en wimpel geslaagd:)

Zoals jullie horen genieten wij dus nog steeds volop! We hopen dat jullie allemaal een fijne sinterklaas hebben gehad, op naar kerst!
No Worries

• 07 December 2012 - 10:07

Elke:

Hee Zus en Mandy!
    Waauuuw!! Waaauuw!! En nog eens waaauuuw!!
    Gaaf wat jullie mee maken. En wat heerlijk om nog een extra dag vakantie te hebben dan gepland.
    Erg vervelend om dan een dag op het strand te vertoeven!!
    Geniet ervan de laatstr dag en inSydney en veel plezier de rest van de reis weer!!
    Xxxx liefs!

• 07 December 2012 - 10:07

Elke:

Hee Zus en Mandy!
    Waauuuw!! Waaauuw!! En nog eens waaauuuw!!
    Erg vervelend om dan een dag op het strand te vertoeven!!
    Xxxx liefs!

• 07 December 2012 - 10:19

Pap En Mam (Bertie - Ria):

dag vakantiegangsters,

nou dat wet/wildpark lijkt me ook fantastisch.
    De eerste keer surfen en dan al op de plank blijven staan, cool.
    verdwalen zal toch wel even eng geweest zijn.
    De politie is daar toch wel goed aanwezig
    Wat betreft de verkeerde planning, je kan maar beter een dag over hebben dan tekort,
    anders mis je straks je vliegtuig.
    Meiden geweldig allemaal,
    good luck, xx pap en mam

• 07 December 2012 - 10:27

Oma En Helmie:

Ha dames,
    Weer opnieuw leuk om jullie verhaal te lezen.
    Maar nog fijnder was om jullie gesproken te hebben.
    Geniet nog van de laatste dagen met camper en have fun!
    xxx Oma Boekel en mama

• 07 December 2012 - 11:19

Denise:

Wat een leuke en spannende verhalen zeg! Erg leuk om te lezen! Geniet er nog van!
    X Denise

• 07 December 2012 - 11:50

Nathalie V L:

Goed bezig surfbabes! Op naar nog meer mooie plaatsen en adrenalinekicken! Veel plezier! X

• 07 December 2012 - 11:59

Moniek:

Weer een prachtig verhaal!!
    Ach ja dat verdwalen kan gebeuren, Mandy verdwaalt ook hier in Nederland dus had daar niet anders verwacht;)
    Afkoelen is hier op het moment niet nodig in al die sneeuwbuien, maar daar za het op zijn tijd nodig zijn, super leuk klinkt dat park! Hebben jullie daar geen actie foto's van, of zijn die niet toonbaar;)
    Dames geniet nog lekker van jullie vervolg op deze schitterende reis!
    Tot snel,
    Xx

• 07 December 2012 - 12:56

Anja:

Dames heel leuk om te lezen hoe een geweldige tijd jullie daar hebben!!! Geniet ervan....

• 07 December 2012 - 12:58

Janneke :

Hoi Willeke en Mandy,

Klinkt super goed allemaal. Verlang wel een beetje naar zonnig weer. Hier ligt op dit moment zo'n 10 cm sneeuw! Geniet nog van Sydney (en van de rest...). Tot horens!

Groetjes
    Janneke

• 07 December 2012 - 13:34

Wendy Van Kippersluis:

Hallo allemaal daar,

Leuk jullie verhalen zo te lezen, ga zo door, we maken de vakantie zo bijna met jullie mee. Maar jullie hebben het daar erg warm, hier is het erg koud met een sneeuw laag van maar liefst minimaal 10cm. Dat missen jullie dan hier wel weer he haha. Weet niet wat beter en leuker is. En weet je wat ook leuk is. Ik zat van de week bij iemand voor mijn proef nagels opzetten voor de bruiloft, blijkt het een tante van Willeke te zijn. Hoe lachen is dat. We kregen het erover dat een nichtje van haar nu aan het rondreizen is in Australie samen met een vriendin en dat bleken jullie te zijn. Komisch he, wat is de wereld toch klein. Ik moet Willeke de groeten doen van Annette Verwijst in ieder geval, dus bij deze. Nou meiden nog veel plezier en als je een mooie koala tegen komt, neem maar mee in de koffer haha. Groetjes Wendy

• 07 December 2012 - 17:52

Ben En Jannie Theunisse:

Weer heel leuk wat jullie allemaal doen ga zo nog een weekje of 8 door.Veel liefs van ons.Ben en Jannie

• 07 December 2012 - 18:33

Femke:

Wat een leuke belevenissen allemaal weer... En we zijn hier heel jaloers op jullie!!
    Blijf ervan genieten!! We zien weer uit naar jullie volgende verhaal!!

Liefs,
    Femke en Rob

• 11 December 2012 - 23:30

Iwan:

He surfers,
    Jullie zijn goed bezig hoor!

En mandy top planning, een dag overhouden...! Knap vind ik dat..!

Of hebben jullie nu een stukje van je planning gemist?

Have fun en tot later

Groetjes iwan

• 15 December 2012 - 13:15

Marloes Cox:

Wat een mooie verhalen, en heel herkenbaar :-)
    Zijn jullie al bij great ocean road geweest? want daar is een plek waar je wilde koala's kunt zien, gewoon een meter boven je in de boom! Ik weet niet meer precies waar, was een tip van een erg behulpzame dame van een toeristencentrum.
    Heel veel plezier nog met jullie verdere reis!
    Groetjes Marloes

• 16 December 2012 - 12:11

Mel:

Hoi willeke
    Dit is mijn eerste berichtje die ik naar jou stuur
    Ik zie aan de foto's dat jullie het heel leuk en gezellig hebben
    Oh en met oma gaat het heel goed
    Pas hebben we daar de kerstboom gezet
    Nou dit was mijn berichtje

Van Mel Eli Henrie en Danielle oooooh en niet te vergete,,,,,,,,,, Sammy!!!!