Merry Christmas - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu Merry Christmas - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu

Merry Christmas

Door: Willeke en Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Willeke

25 December 2012 | Australië, Adelaide

Na een test rondje door Melbourne te hebben gereden met onze stoere mate, was het tijd voor de Great Ocean Road. De eerste dag zijn we niet verder gekomen dan 100km. Wat wil je dan ook met een giga outletstore vol surfkleding aan het begin van deze road in Torquay. Nadat we een plekje voor de nacht hadden weten te bemachtigen, hebben we nog eens goed nagedacht over onze surfskills. Tijd voor een opfris moment. De volgende ochtend begonnen we dan ook opnieuw op onze surfplank. Misschien hadden we niet moeten vertellen dat we al een keer geoefend hadden, want de plank was nu half zo klein. Met als gevolg dat het staan daarop toch een beetje tegenviel. Gek hé, dat dit na wat persoonlijke aandacht van de instructeur himself een stuk beter gaat?! Dus wij maar blijven vallen en genieten van al deze privémomenten;)

Daarna dan echt een start gemaakt met de great ocean road. En voor alle mensen die denken dat dit een mooie brug is met een mooi uitzicht(de mama van Mandy), dit is een toeristische route langs de zuidelijke kustlijn van Australië met alleen maar prachtig uitzicht! Zo hebben we tijdens deze dagen ook verschillende witte stranden bezocht. We denken niet dat je ooit genoeg krijgt van wit strand en eindeloze blauwe zee.
Het spijt ons dat we geklaagd hebben over het niet kunnen vinden van de wilde koala’s. Tijdens de great ocean road is dit ruimschoots gelukt! We vonden de ene na de andere koala langs de weg. Het was een kwestie van omhoog kijken en het aantal tellen. We zijn dan ook blij dat we een aantal weken geleden de tijd hebben genomen om ons biologieboek te bestuderen, het vinden van een eucalyptus boom is nu een stuk gemakkelijker.
De great ocean road staat bij menig een bekend om de 12 apostelen. Deze hebben wij dan natuurlijk ook bezocht. Heel erg vreemd om ineens in een google plaatje te staan. Het heet de 12 apostelen maar na instortingen jaren geleden zie je er nog maar 8, voor dit verhaal kun je contact opnemen met de mama van Willeke. Wij waren erg blij met deze uitleg vooraf! In de avond zijn we terug gegaan voor de zonsondergang. Ofja dat was de bedoeling. In de auto ging de zon langzaam onder en wanneer hij geparkeerd stond was hij opeens weg. Jammer van het uitzicht van deze rode gloed, maar alsnog ruim optijd voor de pinguïns. Met honderden tegelijk komen deze kleine beestjes het strand opgelopen, lees waggelen. Een mooi gezicht.
De volgende dag klaar voor een nieuwe highlight: de ‘londen bridge’, wederom met prachtig weer hebben wij genoten van het uitzicht. Zo hebben we nog meerdere lookouts bezocht.
Nadien hebben we een start gemaakt aan de vele kilometers richting Adelaide. We zijn die nacht blijven slapen in de middle of nowhere in een gevangenis. En ja dat was geheel legaal. Deze gevangenis was tot 1995 in gebruik en nu geopend als hostel. De kamers waren echter nog als de cel voorheen. Een ervaring opzich dus. Na een kleine 500 km gereden te hebben, zijn we aangekomen in Adelaide. Dit betekende ook weer tijd om onze Mate terug te brengen. Na een 1189 km samen met deze vette bak gedeeld te hebben, kwam ook hier weer een moment van afscheid.
Omdat wij niet echt stil kunnen zitten, zijn we de volgende ochtend om 6.10 (ja dat is ook erg vroeg naar onze mening) vertrokken richting Kangeroo island. Dit is een prachtig natuur eiland waar we twee dagen zijn verbleven. We hebben een honingfarm, eucalyptusdestillery,wildparken, pelikanen voershow en gekke rotsen bezocht. Ook hier weer veel dieren gezien zoals koala’s, zeeleeuwen en kangeroo’s en dat allemaal in het wild. Op het gegeven moment werd het wel een beetje: he weer een koala en liepen we door. We vergelijken het een beetje met een toerist in Amsterdam. Die kan zijn ogen ook niet geloven bij het zien van al die fietsen, maakt er vele foto’s van en na enkele dagen zijn het maar gewoon fietsen. Zoiets dus;) We hebben genoten van het mooie uitzicht, maar ook vooral van ons te gekke hotel. Een heerlijke douche, groot bed en alles voor ons zelf. Heerlijk dat vakantie leven.
En toen was het dan ineens kerst. Blijft toch wel een beetje gek in je korte broek hier. De sfeer zit er bij de locals goed in. Bij de backpackers voelt dit dan toch erg apart. Eerste kerstdag hebben we naar onze mening goed ingevuld: we hebben lekker helemaal niets gedaan! Op het eten van een kerstdiner na dan. Lekker genieten!
De dagen in Australië beginnen helaas voor ons alweer te tellen. Morgen zullen we richting Alice Springs vliegen om daar nog een leuke trip te gaan maken.

Voor nu wensen we jullie allemaal een Merry Christmas vanuit down under en geniet van al het lekkere eten!

Willeke en Mandy

• 25 December 2012 - 14:19

Leny:

hoi hoi dames,

wat geweldig die koala's ze zien er altijd zo lief uit.
    En de kangeroo's zijn die minder lief of niet.
    Ik vind die verhalen van jullie echt geweldig het lijkt wel of ik een spannend boek aan het lezen ben.
    maar jullie ook een fijn kerstfeest geniet nog maar lekker dan krijgen wij hier ook weer mooie verhalen.

gr leny en piet.

• 25 December 2012 - 14:39

Anne:

Hee meiden!

Tussen het eten door lees ik jullie verhaaltje; het is weer een leuke!
    Grappig om te lezen dat jullie inmiddels helemaal aan de koala's gewend zijn.. en (vrijwillig) overnachten in een cel, hoe vet is dat!

Ben heel benieuwd wat jullie van Alice Springs vinden, geniet er iig nog lekker van!

xxx Anne

• 25 December 2012 - 15:23

Cindy Spaansen:

Geweldig!!! Fijne kerst, en een zonnig 2013! Maar dat zal wel lukken!!heel veel lol nog samen, kei leuk om jullie verslag te lezen! Geniet er van. Groetjes vanuit nisseroi, cindy

• 25 December 2012 - 19:20

Ben En Jannie Theunisse:

hallo Mandy en Willeke ja hoor nu tante Sjannie zelf hier om een berichtje te sturen inderdaat heel super wat jullie beleven maar toen ik las dat je in de gevangenis was schrok ik wel maar om een keer te slapen is ook weer heel bijzonder jullie hele reis is super maar nu nog fijne kerst en een super 2013 drink er samen maar een borrel op en proost op het nieuwe jaar.

• 25 December 2012 - 21:16

Els:

Merry Xmas!

• 26 December 2012 - 13:40

Femke:

Hey Meiden!!

Fijne kerstdagen daar Down Under! Het is inderdaad raar om kerst in een korte broek te vieren... Vond de week voor kerst op Curacao met kerstliedjes en kerstmuziek in mn korte broek ook heel vreemd. Maar niettemin wel heerlijk om zo je kerst door te brengen... Wil wel ruilen hoor ;)! Wat een leuk verhaal ook deze keer weer, fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie en zoveel plezier beleven!

Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal!

Liefs Femke

• 26 December 2012 - 13:51

Nathalie V L:

Meiden, geniet ervan om op deze speciale manier oud en nieuw te vieren!! X

• 26 December 2012 - 15:15

Opa En Oma Boekel:

Hoi Willeke en Mandy

Wat leuk om jullie verhaal te kunnen wat allemaal te zien en te beleven is
    Voor jullie vakantie is het geweldig wat je daar beleeft.
    En vooral veel zon zee en strand,wij wensen jullie nog een mooie tijd.

Groetjes Opa en Oma

Opa En Oma. Boekel:

• 26 December 2012 - 23:02

Iwan:

Hoi meiden,
    Waar blijft die foto van die vette bak, your mate?
    Mooi leventje hebben jullie daar zeg!
    Geniet er van en fijne kerst.

• 26 December 2012 - 23:03

Yvonne:

Wat een leuk verhaal weer en wat een geweldige foto's!!
    Ik krijg zin om naar jullie toe te komen maar het is helaas wel erg ver weg :-(

De kerstdagen zitten er hier alweer op en het was leuk om even met je te skypen Mandy. Nu op naar het nieuwe jaar!

Geniet nog maar lekker daar samen want de weken vliegen voorbij en voor jullie het weten zit je weer in de regen haha.

Dikke knuffel van Patrick, Yvonne, Jayden en Colin

• 27 December 2012 - 09:00

Maria B:

Hoi Willeke en Mandy,
    Niet verrast door jullie verhaal, want het werd ongeveer weer tijd voor een nieuwe story!
    Wel genoten van jullie verhaal. De witte stranden met weinig mensen, de prachtige natuur, de speciale dingen die je mee maakt. Het blijft genieten! En dat nu sommige dingen normaal worden, daardoor besef je later hoe speciaal ze zijn!!!! Meiden geniet van alles wat je mee maakt. Neem het bewust in je op, waardoor je later een prachtige herrinnering hebt. Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal!
    Een fijne jaarwisseling in Sydney bij de Harbor Bridge en doe ze de groeten.

Groetjes Maria

• 27 December 2012 - 09:16

Willeke:

Hoi Willeke en Mandy
    Even nog een klein berichtje wat ik schrijf doe ik met de nieuwe ipad die opa bij de slager

Heeft gewonnen met de winkelactie

Groetjes. Opa en Oma

• 27 December 2012 - 23:10

Pap En Mam (Bertie - Ria):

Hello reizigers

Grote bak, in de bak, wat een bak zeg.
    Jullie maken het maar weer mee.
    Intussen alweer in Alice Springs waarnaar de reis weer naar Sydney zal gaan.
    Veel plezier en geniet van de jaarwisseling in Sydney en de dagen er naar toe.
    Groet Rebecca van ons

Pap en mam

• 28 December 2012 - 02:56

Yvonne Van Tiel:

Helemaal geweldig om jullie verhalen te lezen!!
    Alvast een knallend 2013 geniet ervan!

Groetjes Yvonne

• 29 December 2012 - 15:05

Janneke Verstegen:

Wat een mooi en leuk verhaal weer!

Een goed en knallend uiteinde en een fijn begin van 2013!

Groetjes
    Janneke