HoWaReYouDoiNG - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu HoWaReYouDoiNG - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu

HoWaReYouDoiNG

Door: Willeke en Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Willeke

08 November 2012 | Australië, Cairns

Jullie vroegen je misschien af waar blijft dat eerste berichtje, ze zijn alweer even weg. Wij zijn echter pas net aangekomen. Jaja het is 38 uur reizen. Dat is heel lang, maar het is goed verlopen. Onze handbagage is maarliefst 8 keer gecheckt, we zijn gefouilleerd, we hebben een steekproef overleefd en we zijn zelfs door de keuring van de drugshond gekomen. Welkom in Australië!

Na aankomst (we hebben nog even een heerlijk hotel met zwembad) zijn we een stuk langs de kust gaan wandelen. Wat een prachtig uitzicht hier! Je kijkt over de helder blauwe zee en ziet in de verte wat bergen! Over bergen gesproken de naam van Bergen wordt hier standaard uitgesproken als ven Burgn oftewel de E is een U en de volgende E wordt voor het gemak zoals veel woorden maar weer even ingeslikt. Dit doen ze hier eigenlijk bij alle klinkers in een woord, zoals ook de klinkers in onze titel. Van Lankveld is echter gewoon een woord wat niet bestaat dat is zeker niet uit te spreken. Mandy is een Engelse naam dus die komt er goed mee weg. Willeke klinkt dan weer als Wlku. Nu we het toch over de taal hebben: het is erg grappig wanneer je hier iemand ziet zeg je geen hi, maar zeg je HoWaReYouDoiNG. Een antwoord daar op verwachten ze ook niet hoor.

Maar goed terug naar het verhaal. We hebben de eerste avond maar meteen een krokodilburger gegeten. Tja het is geen kip, geen beef en geen vis, laten we het houden op bijzonder. De burger was echter zo groot dat je hele gezicht weg viel bij het nemen van een hap.

Na een goede nachtrust waren we van plan om een cruise te gaan maken, lekker een beetje zonnen en misschien relaxt wat snorkelen. Dit klinkt inderdaad te goed om waar te zijn. Tijdens de boottocht zag Willeke al groen van de bumpy golven en Mandy nog roder van enthousiasme! Onze dag werd echter ingevuld met 2 fantastische duiken, relaxen, zon, eten, snorkelen en goed gezelschap. Inderdaad het werd dus nog beter! Onze dromen werden waar: Mandy vond eindelijk haar NEMO en Willeke vond een TURTLE en om alles nog beter te maken we zagen een SHARK! En omdat we het nog na kunnen vertellen hoeven jullie niet te schrikken! Om de dag goed af te sluiten zijn we ‘s avonds een gegrilde krokodil en kangaroo gaan eten. Opnieuw een bijzondere ervaring!

Dan het hoofdstuk verkeer. Weet je dat als je hier links kijkt je de auto’s niet ziet aankomen bij het oversteken? En dat als je op een voetpad loopt, je ook links aan moet houden? Niemand heeft ons verteld dat we zo botsingen kunnen voorkomen. We worden hierdoor herkend als Europeanen.

Vandaag opnieuw een dag met veel indrukken! We zijn met een railway (oude rotte trein) naar Kuranda gegaan, een prachtige rit tussen het grote regenwoud met uitzicht op de waterval. Boven aangekomen, zijn we naar het koala park gegaan en hebben we echt met ze geknuffeld. Dat wil zeggen: geposeerd en gauw weer terug gegeven, die beesten stinken. Maar wel een fantastische foto! Verder hebben we de kangaroo en krokodil nu ook in levende lijven gezien in plaats van enkel op ons bord. Met de skyrail gingen we terug richting Cairns. Een geweldig uitzicht over het regenwoud.

Voor de mensen die erg nieuwsgierig zijn naar onze relatie, ‘We’re doing a great job’!

Tot slot, het is hier 31 graden en wij genieten van onze vakantie!

XxX (XoXo is internationaal bekend blijkbaar)

• 08 November 2012 - 09:13

Hurby Donkers:

hee meiden,

wat geweldig allemaal om mee te maken.
    Jullie moeten wel de tijd van je leven hebben maar het wordt allemaal nog spannender en mooier.

We zijn erg benieuwd naar het bewijs van die "shark" en "turtle's" want die foto's zijn uniek natuurlijk.
    niettemin we geloven jullie zo ook wel hoor.

We kijken uit naar jullie volgende verhalen en foto's.

Have fun and enjoy your trip. We are watching you.

pas goed op elkaar.

liefs Hurby

• 08 November 2012 - 09:30

Pap En Mam (Bertie - Ria):

goede morgen dames,

Wat leuk om dit verslag te lezen,
    het lijkt of we zelf ook een beeetje mee kunnen kijken.
    Het eerste krokoillen/kangeroovlees hebben jullie al doorstaan,
    alsook je eerste duik waarbij gelukkig de haai geen honger had.
    Jullie zijn zo enthousiast, dat wij zachtjesaan ook een beetje jaloers worden.
    Geniet lekker verder en we kijken uit naar jullie volgende verslag

xx pap en mam

• 08 November 2012 - 09:34

Maria B:

Leuk om te lezen dat jullie eerste indrukken van Australie zo geweldig zijn. Fijn ook dat we zo met jullie "mee-reizen". Geniet maar gauw verder en ben al weer benieuwd naar het volgende verslag.

Groetjes Maria

• 08 November 2012 - 09:39

Helmie (mama):

Hoi Dames,

Wat gezellig om jullie verslag te ontvangen.
    Goed om te lezen dat jullie al zoveel gezien en gedaan hebben, jullie dromen zijn al aan het uitkomen, Super.
    Genieten maar en pas goed op elkaar!

Xx

• 08 November 2012 - 09:44

Helmie :

Ooo leuk er komen nog meer foto`s bij, super mooi!
    Die met dat beertje is lief!
    xx Mama

• 08 November 2012 - 09:53

Anne:

Haa dames!
    Jullie hebben de vlucht overleefd, wauw!
    Goed om te horen dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben :)

Geniet er lekker van,
    Liefs Anne

• 08 November 2012 - 09:53

Anne:

Haa dames!
    Jullie hebben de vlucht overleefd, wauw!
    Goed om te horen dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben :)

Geniet er lekker van,
    Liefs Anne

• 08 November 2012 - 10:12

Daniëlle:

Hey meiden, goed om te lezen dat jullie de reis overleefd hebben! En al meteen vanalles gezien
    en gedaan daar..
    En de foto met de koala is goed gelukt hoor, echt een schattig diertje! Nog heel veel plezier en ik kijk alweer uit naar jullie volgende reisverslag!

G'day! XoXo

• 08 November 2012 - 11:35

Mirjam:

Heyyy meiden,
    Wat fijn om te horen dat het goed gaat!Wat een leuke dingen hebben jullie al gedaan en zelfs al een beetje aan het inburgeren hihi...
    Super leuke foto's ook!!Ik zeg genieten!!

Liefs Mirjam en een poot van Moos

• 08 November 2012 - 13:06

Trudi:

Wow, wat een ervaringen doen jullie. Geweldig en we blijven jullie volgen.
    Hele mooie foto's, het lijkt bijna alsof we er zelf bij zijn.

Geniet dames en let goed op elkaar.

Groeten
    Peter Trudi Anne en Lise

• 08 November 2012 - 14:27

Hildie:

Lieve Willie en Mandy!

Heel erg leuk om de start van jullie avontuur zo mee te krijgen! Heb de afgelopen dagen al veel aan jullie moeten denken. Geniet er van maar dat komt vast en zeker wel goed:). Ik blijf jullie volgen!

Dikke knuffel vanuit Amerika,

Hilde

• 08 November 2012 - 15:32

Ben En Jannie Theunisse:

Hoy lieve meiden fijn dat jullie het zo geweldig vinden na die lange reis geniet van de dagen die nog komen.
    groetjes Ome Ben en Tante Jannie.

• 08 November 2012 - 16:25

Aaaah wat leuk meiden!
    Fijn dat jullie de eerste dagen goed doorgekomen zijn.
    Nog even oefenen in het verkeer en dan zonder ongelukken op pad;)
    Heel veel plezier!

xx

• 08 November 2012 - 16:25

Aaaah wat leuk meiden!
    Fijn dat jullie de eerste dagen goed doorgekomen zijn.
    Nog even oefenen in het verkeer en dan zonder ongelukken op pad;)
    Heel veel plezier!

xx

• 08 November 2012 - 16:33

Ilvy:

Hey Willeke en Mandy!

Leuk om een bericht van jullie te krijgen! Het klinkt ontzettend goed allemaal, om jaloers op te worden! Wat een aparte dingen eten jullie zeg, maar dat hoort erbij hè. Ook leuke foto's trouwens!
    Heel veel plezier nog de komende tijd en tot het volgende bericht!

Groetjes,
    Ilvy

• 08 November 2012 - 17:45

Nathalie V L:

Hoi Willeke en Mandy!

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en al heel veel moois hebben gezien!!!
    Ben benieuwt naar de pictures!
    Geniet!!

Liefs Nathalie

• 08 November 2012 - 18:39

KellY:

Haa Wlke en van Burgn!

Erg leuk geschreven, supertof om te lezen, genietze en neem alles in je op (en deel dat dan mooi met ons;))

xx Kelly

• 08 November 2012 - 19:29

Janneke:

Hoi Willeke en Mandy,

Mooi om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te zien. Jullie zijn echt aan het genieten! Ondanks dat ik geen avonturier ben, krijg ik wel "reis-zin". Geniet ervan en have fun! Ik kan niet wachten tot jullie volgende avontuur.

Groetjes
    vanuit een koud en nat NL
    Janneke

PS vannacht zal ik het Bernhovense in de gaten houden ;-).

• 08 November 2012 - 20:52

Judith:

love it - give us more! (Pics - just understand every 4th word of your conversations :-) but pics are great!)

• 08 November 2012 - 22:51

Iwan:

Tje zorgen jullie dat je niet alles meemaakt in de eerste week anders zijn jullie over een maand al terug. En daar hebben we geen rekening mee gehouden.
    Genie ber van wij volgen jullie via de berichten.

Kusjes iwan

• 09 November 2012 - 09:46

Angela:

He' mooiste visjes van de zee!
    'n goei begin is het halve werk, zullen we maar zeggen.

Ladies on tour, we gaan jullie volgen met je geweldige avontuur!
    Good luck!!!

liefs van de Rijtjes

• 09 November 2012 - 16:01

Ineke:

hoi mandy ik heb al heel wat verhalen gehoord over australie en ik denk dat jullie je ook wel zullen vermaken geniet er maar lekker van en ik lees met plezier al jullie belevenissen liefs ineke en mary

• 09 November 2012 - 17:23

Sabine M.:

Hoi Ladies!

Wat een super leuk bericht, klinkt echt te mooi om waar te zijn! (Ok,
    de reis er naar toe, daar buiten gelaten;) maar ook dat hebben jullie
    kranig doorstaan volgens mij :))
    Jullie zijn heerlijk aan het genieten, meer dan verdiend!

Super veel plezier nog, ben nu al erg benieuwd naar jullie
    volgende avonturen.

Groetjes,
    Sabine M.

• 10 November 2012 - 16:03

Leny:

hoi hoi dametjes,

Het lijkt wel of we zelf erbij zijn .
    Zo leuk die foto's, en wat lief dat beertje.
    meiden geniet ervan geweldig is dit.

gr leny en piet.

• 11 November 2012 - 20:02

MARIAN ( BRANCARDIER) BERNHOVEN.:

HOI WILLEKE EN MANDY.

WAT LEUK OM JULLIE TE VOLGEN. WAT HEBBEN JULLIE AL MOOIE FOTOS.
    iK VOEL ME ER WEER HELEMAAL THUIS , ALS IK JULLIE ZO SAMEN ZIE IN AUSTRALIA.
    NEEM EEN LEKKER FOSTER BIERTJE OP ONS.
    EN NOG EEN FIJNE TIJD.

GROETJES.MARIAN