Dude - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu Dude - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu

Dude

Door: Willeke en Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Willeke

12 November 2012 | Australië, Airlie Beach

G'day all!

Wat is het heerlijk om wakker te worden met al jullie berichtjes (als we tenminste wifi hebben), dus daarom snel een nieuwe update.

Afgelopen vrijdag zijn we via Captain Hook Highway naar het noorden gegaan. We zijn daar eerst naar een wildlife park geweest, waar we opnieuw slangen, krokodillen, koala's, kangeroo's en veel vogels hebben gezien. Daarna zijn we doorgereden naar de Daintree river die we met een boot zijn overgestoken. Hier hebben we echte krokodillen in het wild gespot. En die kunnen groot worden kunnen we jullie vertellen! Eenmaal overgestoken zijn we een bushwalk gaan maken. Met gevaar voor eigen leven hebben we de Cassowary overleeft. (Lees: dodelijke struisvogel, google het maar) Om de dag af te sluiten zijn we doorgereden naar het prachtige Cape tribulation. Hier heb je een uitzicht over het Rainforest dat uitkomt in het great barrier reef. Dat is pas mooi!

10 november: De dag van Dude! Jullie vragen je af: Wie is Dude? Dude is onze nieuwe aanwinst. Ons onderkomen voor de komende 30 dagen.
Om er geen gras over te laten groeien, zijn we met Dude de eerste dag een kleine 400 km gaan rijden. Dat rijden gaat vrij aardig, vergelijk het een beetje met de eerste dag na het behalen van je rijbewijs zonder de rijinstructeur naast je. Alles went, dus ook het rijden in Dude. We hopen dat het overige verkeer weet dat als onze ruitenwissers aan gaan we proberen te vertellen dat we af willen slaan. Wanneer de richtingaanwijzer aangaat betekent het dat het regent.

We maakten een tussenstop in Mission Beach voor een strandwandeling. Opnieuw een prachtig uitzicht. Denk aan blauwe lucht, blauwe zee en wit strand. Alleen wij en het uitzicht! Met natuurlijk Dude op de achtergrond;)
Die avond zijn we blijven overnachten in Townsville. Daar was hij dan: de eerste camping overnachting voor Mandy! Het is allemaal goed gegaan.

Gisteren hebben we rondgelopen in Townsville. Een mooie plaats om een dag van de zon te genieten en niets te hoeven en moeten. We zijn al mooi verkleurd (lees Willeke bruin, Mandy niet in de gewenste kleur). De avond afgesloten met een 5 sterren diner op ons 2 pits gasstel in Dude. Dat het heerlijk was kan dus alleen maar liggen aan de 5 sterrenkok Willeke. Daar zit je dan op je klapstoeltje, midden in Australie. Donker, maar lekker warm te genieten van alles wat we al gezien hebben en wat nog komen gaat.

Vandaag doorgereden naar Airlie Beach. Zo'n 800 km vanuit Cairns dus. Voor jullie klinkt dat: Wow 800km! Hier is dat echter het volgende dorp. Het uitzicht begint met blauwe lucht, palmbomen en een berg. Het uitzicht tot nu toe eindigt met blauwe lucht, palmbomen en misschien twee bergen. Wat hebben we het toch slecht.

Zometeen gaan we een camping opzoeken en een rustige avond tegemoet. Morgen beginnen we namelijk aan een 3 daagse cruise naar The Whitsundays! Dit is 3 dagen zon, zee, strand en duiken. We kijken er naar uit en zullen jullie nadien zeker weer op de hoogte brengen.

Veel liefs Willeke en Mandy en niet te vergeten Dude

• 12 November 2012 - 07:39

Leny:

ha bruintje en roodje,

alweer een leuk verslag we rijden zo mee in dude lijkt wel.
    Ik hoop dat de duiken die jullie gaan doen geweldig zullen zijn,
    we wachten weer vol spanning af.
    mandy nog veel camping plezier.

groetjes leny en piet

• 12 November 2012 - 08:03

Anne:

Leuk leuk leuk!! En heel herkenbaar allemaal :).
    Hebben jullie de timtams (koekjes) al ontdekt trouwens?

xx

• 12 November 2012 - 08:11

Anja:

Hey Mandy en Willeke ,

Leuk om jullie reis mee te maken, een heel avontuur!
    Begint hier ook te kriebelen, zon zee mooie uitzichten en al die dieren Geniet ervan samen

Groetjes Anja

• 12 November 2012 - 09:47

Helmie (mama):

Hoi dames,

Wat leuk om jullie verslag te lezen, en mooie foto `s te zien.
    Dude, leuke naam hoe krijg je het bedacht maar daar heb je natuurlijk tijdens de lange ritten tijd genoeg voor.
    We blijven uitkijken naar jullie berichtjes.

Geniet maar van alle leuke dingen en van het mooie weer, ooo ik ben jaloers!!
    xxx

• 12 November 2012 - 09:52

Pap En Mam (Bertie - Ria):

Dag ladies,

fijn om weer wat van jullie te lezen,
    wat betreft de cassowary, is wel(soms dodelijk) mooi.

en dan de richtaanwijzers en ruitenwissers:
    jullie komen toch niet uit belgie :-)

Mandy doet die kangero nou jou na of andersom:-) kei leuk
    Willke is zo te zien goede maatjes met de kangero(fotogeniek)

Heerlijk dat mooie weer al krijg je er allerlei verkleuringen van

Dames pas goed op elkaar en op Dude natuurlijk
    We love you xxx pap en mam

• 12 November 2012 - 10:23

Anouk:

Hee Willeke, Mandy en Dude natuurlijk!
    Leuk om jullie verhaaltje te lezen! Klinkt allemaal erg goed! Hopelijk kunnen jullie goed overweg met Dude en gaan jullie nog zo'n best genieten!

Heel veel plezier op de duikcruise maar dat gaat vast goed komen!

xx Anouk

• 12 November 2012 - 10:45

Janneke:

Hoi Willeke en Mandy,

Ik dacht wat zou "Dude" toch zijn......... Maar de foto's maakte veel duidelijk. Daan vond jullie foto's ook heel leuk! Geniet ervan. We lezen jullie volgende avontuur snel weer.

Groetjes

Janneke

• 12 November 2012 - 12:52

Maria B.:

Hoi Willeke en Mandy,
    Leuk dat jullie nu een eigen onderkomen hebben en je eigen potje kunt koken! Wederom was het lezen van jullie verhaal en de foto's weer geweldig!! Geniet a.s woensdag van de totale zonsverduistering en het wordt nu natuurlijk veel drukker in Australië omdat er erg veel mensen op die zonsverduistering afkomen!!!

Groetjes Maria

• 12 November 2012 - 14:08

Denise:

Ohh wat klinkt dat allemaal heerlijk! De foto's zien er ook fantastisch uit. Heel veel plezier nog. X denise

• 12 November 2012 - 16:18

Antoinette:

Hallo Willeke en Mandy

wat leuk wat jullie al allemaal hebben gezien, en met al dat lekkere weer denken jullie vast niet aan nederland.
    geniet er maar van al dat moois daar en nu jullie eigen campertje wat gezellig toch.
    Alleen waar moeten die mannen slapen als je er een tegen komt dat is een probleem denk ik, of een hangmat is misschien ook een optie.
    nou geniet maar lekker wij lezen hier mee en maken de reis zo ook mee.

groetjes vanuit een koud nederland

PS nog geen oma

greetz antoinette

• 12 November 2012 - 16:43

Nathalie V L:

Leuk die foto's!! Cool dat jullie nu met dude op pad mogen! Geniet! x

• 12 November 2012 - 19:24

Judith:

Would love to be there! So great....
    Judith

• 12 November 2012 - 19:58

Erik En Miranda:

Hoi Mandy en Willeke,

Het klinkt allemaal super. Super leuke foto's!!!!! Nog heel veel plezier en tot het volgende verslag.

groetjes uit Nistelrode

• 12 November 2012 - 20:18

Daniëlle:

Alweer leuk om het verhaal te lezen en de foto's te zien! Die cassowary heb ik maar ff gegoogled, ziet er best eng uit.. Maar wel mooi!
    En wees zuinig op dude, hij moet nog ff mee!

Liefs

• 13 November 2012 - 01:01

Els:

hoi dames!
    zo te zien maken jullie het goed samen!
    leuk om al die mooie australische plekjes weer eens terug te zien
    geniet maar lekker!
    groetjes Els

• 13 November 2012 - 10:03

Ilvy:

Hey meiden!

Nou dat klinkt goed en de foto's zien er goed uit! Wat zullen jullie aan het genieten zijn en dat hebben jullie ook verdiend. Ik kijk uit naar het verslag over jullie cruise, lijkt me geweldig!
    Geniet ervan!

Liefs Ilvy

• 13 November 2012 - 13:53

Aukje:

Hooiii ladys!
    Leuk om zo al jullie belevenissen te volgen:) Zo te horen gaat het jullie daar heel erg goed af!
    Veel plezier op jullie cruise. Geniet er van!
    xx Auke

• 14 November 2012 - 11:59

Paul Groothuijse:

Leuk om jullie avonturen te kunnen volgen. Die dude looks really comfy. Toch linke beesten die struisvogels, maar als je een Wildeke bij je hebt...

Groeten Paul

• 14 November 2012 - 18:48

Toon Leenders:

dag Mandy en Willeke, ik maak al driftig aantekeningen over jullie belevenissen. Klinkt aantrekkelijk en ziet er allemaal schitterend uit. Ben benieuwd naar de cruise-ervaringen. Veel plezier!

• 15 November 2012 - 09:40

Miranda &Marcel:

Hallo dames,

Leuk om jullie verslag te lezen. Wat hebben jullie al veel gezien en mee gemaakt. Dit nog maar aan het begin van jullie vakantie. Het is de moeite waard geweest voor jullie om er naar uit te kijken.
    Geniet nog volop en tot het volgede verslag.
    Groetjes van Miranda & Marcel

• 18 November 2012 - 21:54

Antoinette En Renco:

Hoi Mandy en Willeke,

Wat een leuke verhalen en foto's!!!Wat een mooie omgeving zeg! Geniet maar lekker van alles!!! En pas goed op elkaar!

Liefs, An en Renc

• 19 November 2012 - 03:49

Tineke:

Klinkt goed! Mooie foto's. Heb me gelijk aangemeld voor de maillijst, zodat ik jullie vanuit het koude kikkerlandje kan volgen.
    Goede reis maar dat zal wel lukken samen met Dude!

• 28 November 2012 - 22:40

Tjits:

Ha Mandy,

Deze Dude krijgt een 10 van mij, mag je mee nemen naar huis ;)

Groetjes, Tjits