Dreams - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu Dreams - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu

Dreams

Door: Willeke en Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Willeke

20 November 2012 | Australië, Bundaberg

Het is vandaag alweer een week geleden dat we een reisverslag hebben geplaatst. De week vliegt hier voorbij! Jullie zullen vast wel zin hebben in een nieuwe update van onze trip. Oke, waar waren we gebleven? Juist, de cruise!
Aan boord van een kleine catamaran hebben we met 26 internationale mensen en crew een fantastische 3 dagen beleefd. Stel je voor: een boot in diep helder blauw water waar het koraal zichtbaar is, zonder andere boten om je heen en overal waar je kijkt is het mooi. Bovendien is er constante gezelligheid aan boord, een geweldige kok met goed eten, ons eigen bubbelbad en veel mogelijkheden tot duiken en snorkelen. Klinkt fantastische he?! Dat was het ook! We hebben 5 duiken gemaakt, waarvan 1 nachtduik. Opnieuw weer schildpadden, haaien en veel Nemo’s gezien! Ook zijn we een middag van boord gegaan om te wandelen op the Whitsundays. Het woord adembenemend misstaat hier niet. Wow wat is het daar mooi! Met de groep hebben we super, vooral grappige foto’s gemaakt. Deze zullen helaas pas later volgen.
Jullie zullen vast wel van de Eclipse ofterwijl de zonsverduistering boven Cairns hebben gehoord. Nou wij dus ook! En laten wij nu net op de juiste tijd, op de juiste plaats zijn! Dit spectakel hebben wij in de vroege ochtend kunnen waarnemen vanaf het dek. Dit maakte het geheel nog zeker zo speciaal!
Helaas zat onze 3 daagse cruise er heel snel op, maar wij waren ook weer blij om onze Dude weer te zien. Afgelopen zaterdag zijn we weer verder gereden naar Rockhampton, opnieuw 400 km. Onderweg is er vanalles te zien en te beleven. Neem nu de borden, die zijn er werkelijk in alle soorten en maten. Onze nieuwe hobby is geboren: het rijdend fotograferen van deze borden! Je weet soms niet wat je ziet. Wist dat er langs de weg zelfs borden staan met triviant vragen? Na ongeveer 1 km krijg je het antwoord. Je wordt op alle mogelijke manieren hier wakker gehouden. Omdat we op de meeste vragen het antwoord wel wisten, moesten ze met iets beters komen om ons wakker te houden. Stel je voor: je rijdt op een weg waarbij de tomtom enkel nog 300km rechtdoor te melden heeft, geen andere auto’s voor of achter je en opeens: POLITIE! Dan denk je inderdaad: wat doe ik fout?! Je krijgt het stopteken en ziet je voorganger de complete inrichting van de auto naar buiten halen. Dan krijg je het als twee vrouwen met een hoop troep in Dude toch best benauwd. Je draait je raampje naar beneden en verwacht het ergste. Het enige wat je vervolgens ziet is een vriendelijke agente vragen of je wat hebt gedronken en of ze de alcoholblaastest mag uitvoeren. Al blozend is Willeke met vlag en wimpel geslaagd en mocht Dude ingepakt met ons mee. We vragen ons dus nog steeds af wat onze voorgangers hebben uitgespookt.
Op zondag zijn we een druipsteengrot in Rockhampton gaan bekijken. Dit was een toeristische aangelegenheid waarna we Rockhampton maar snel hebben verlaten. Via Gladstone zijn we naar Bundaberg gereden, weer een kleine 300 km waardoor de teller van onze Dude nu op 50.000km staat. Een feestje opzich waard toch?! Dit hebben we dan ook knus in Dude gevierd. Vanwege onze eerste hevige regenval in combinatie met een onweersbui, wat onze kok direct heeft afgestemd wat eten betreft, hebben we op bed in Dude genoten van onze wortelstamp. Echter ons niet gerealiseerd dat het hier nog steeds 30 graden is. Dat is best warm;)
Gisteren een heerlijke relaxte dag gehad, omdat Dude en de passagiers na een kleine 1200km rijden toch best een beetje moe zijn. Dus maar gaan liggen aan het strand en een fles wijn gekocht. Tja, heet dit vakantie?!
Gisteravond hebben we iets héél bijzonders meegemaakt. We zagen een zeeschildpad een nest graven, maarliefst 164 eieren leggen en weer terug de grote zee ingaan. Dit alles hebben wij vanaf 1,5m aangeschouwd. Maar dat is nog niet alles. Gezien deze schildpad een beschermd soort is, helpt de plaatselijke schouting deze dieren beschermen. Dit doen ze door de eieren veilig te stellen. En wie kunnen daar nu beter bij helpen dan wij? Juist! Met al onze moederlijke gevoelens hebben we met grote zorgzaamheid de eieren mee verplaatst.

Dus weer enkele van onze dromen zijn werkelijkheid geworden.

A free hug from Bundaberg xoxo

• 20 November 2012 - 01:44

Hildie:

Hee lieve Willeke en Mandy!

Haha wat een geluk dat ik nog in Miami zit, daardoor heb ik meestal de primeur van jullie verhalen omdat iedereen in Nederland al op 1 oor ligt. Maar wauw, wat een verhaal. Jullie maken echt de mooiste dingen mee, ik ben jaloers! Ik ben dan ook zeker benieuwd naar alle mooie foto's. Ik denk dat niet alleen de teller van Dude hard oploopt maar ook jullie fototoestel haha.

Voor nu wens ik jullie een hele fijne dag en ik zal vanaf deze kant van de wereld hopen dat vanavond weer 1 van jullie dromen mag uitkomen!

X Hilde

• 20 November 2012 - 06:07

Leny:

Geweldig meiden wat is het daar mooi.
    wat is die groot die schildpad he.
    Ik ben een beetje jaloers op die boot lijkt me heerlijk.
    Een heeeeeeel moooooiii verslag.
    veel plezier samen.
    gr leny

• 20 November 2012 - 08:09

Maria B:

Hoi Willeke en Mandy,
    Weer genoten van jullie reisverslag!! Jullie houden toch wel een dagboek bij?? Je maakt zoveel mee dat je misschien wel dingen gaat vergeten! Mooie foto's ook. Geniet maar weer verder en tot het volgende verslag!
    Groetjes Maria

• 20 November 2012 - 08:55

Helmie (mama):

Hoi Dames,

Wat leuk om jullie verhaal weer te lezen!
    Fijn dat jullie het prima maken en steeds weer een droom werkelijkheid zien worden.
    Lekker genieten dus!!!!

lieve knuffel voor jullie beide,
    xx Mama

• 20 November 2012 - 09:20

Pap En Mam (Bertie - Ria):

Ha moederkloeken,

Jullie hebben een aantal avonturen voorbereid
    maar een schilpad helpen zat daar zeker niet bij.
    Hartstikke leuk!
    Zo te zien zijn jullie de hollandse kost niet vergeten.
    Have a good time

xx pap en mam

• 20 November 2012 - 10:00

Miranda:

Hallo dames,

Wat een verhaal weer, heerlijk om dit te lezen. Geweldig die schildpad! Leuk jullie moedergevoelens en eieren verplaatsen, maken jullie toch maar weer mee!
    Dan jaloers op jullie duiken, schildpadden en haaien...woooooh!!!!
    Voor jullie gaat de week snel, hier minder met het harde werken.
    Dames geniet nog volop!!!!
    Tot het volgende verhaal.
    Groetjes van Miranda&Marcel en Mandy een vette lik van Brutus

• 20 November 2012 - 12:50

Femke:

Hey meiden!

Wat hebben jullie alweer veel gedaan!! Echt geweldig!!
    Geniet er nog van en we hopen snel weer een leuk verhaal te lezen!

Xxx
    Fem en Rob

• 20 November 2012 - 14:27

Judith:

Wouww dames, jullie maken echt hele mooie dingen mee! Heel leuk om allemaal te lezen!
    Rij voorzichtig en succes met de triviant vragen;)
    Op naar de volgende avonturen, heel veel plezier!

xxx Judith

• 20 November 2012 - 15:51

Marlies:

Gday mates!

Klinkt fantastisch en erg bekend allemaal. Zeker de whitsunday's zijn stunning!
    Wordt er gewoon weer helemaal jaloers van, geniet van elk moment jullie twee!
    En inderdaad die 400 km rijden telkens, dat is niks, en je went er erg snel aan.
    Zijn jullie nog langs town of 1770/Agnes water geweest?
    Volgende stop wordt waarschijnlijk Hervey Bay/Rainbow beach voor Fraser Island toch? Dat is ook echt heel erg gaaf! En daarna, hoeveel tijd nog aan de oostkust?
    Geniet nu nog maar lekker van de plaatselijke, wereldbekende specialiteit uit Bundaberg :)

No worries ;-)

• 20 November 2012 - 15:58

Aukje:

Wauwieee weer zo'n leuk verhaal! Echt super wat jullie daar allemaal mee maken. Ik hoop dat er nog heel veel dromen verwezenlijkt gaan worden (maar dat zal vast en zeker wel goed komen;)) Dat jullie daar wortelenstamp hebben gegeten is trouwens ook wel tof haha. Wie had dat gedacht;) Geniet er nog van!
    Een dikke knuffel, xx aukje

• 20 November 2012 - 16:32

Ome Ben En Tante Jannie:

wat een ellende wat jullie allemaal mee moeten maken eieren rapen duiken tussen de haaien met een boot mee.Maar alle gekheid op een stokje wij vinden het reuze fijn dat jullie er zo van genieten ga zo lekker door we kijken uit naar jullie volgende verhaal.
    groetjes. Ben en Jannie

• 20 November 2012 - 21:04

Yvonne:

WOW, wat klinkt het allemaal geweldig daar!!
    Vooral dat schildpad verhaal....helemaal super!!

Haha en die triviant is wel grappig, ben heel benieuwd naar alle foto's die jullie maken.
    We zullen in februari vast een paar dagen vrij plannen daarvoor ;-)

We wensen jullie nog heeeeel veel plezier en en leuke avonturen toe en kijken alweer uit naar het volgende reisverslag van jullie.

Liefs Patrick en Yvonne en natuurlijk nog een dikke kus en knuffel van Jayden en Colin

• 21 November 2012 - 13:59

Anouk:

Wat een leuk verhaaltje weer! Klinkt echt super allemaal! Een schildpad z'n eieren zien uitbroeden lijkt me idd heel speciaal om mee te maken! Geniet ervan daar dames! Als ik jullie verhalen lees en foto's zie ben ik toch wel een beetje jaloers!

xx Anouk

• 21 November 2012 - 15:37

Iwan:

He meiden, super ervaringen lees ik in jullie verslag.
    Wederom zou ik willen dat ik er bij kon zijn, lijkt me super.

Die ervaring met die schildpad heb ik eens op tv gezien, super dat jullie dat live mee maken...

Nemen jullie wel de tijd om af en toe even te rusten....moet wel vakantie blijven.

We nemen er vanavond een op jullie gezondheid!!

hou doe!

• 21 November 2012 - 18:50

Kelly:

:) tof dames!
    Verzamelen jullie triviantvragen? dan spelen we dat een keer in februari:P
    x

• 21 November 2012 - 20:37

Mirjam:

Wauww meiden wat geniet ik toch steeds bij het lezen van jullie verslagen en het zien van de foto's.
    In 1 woord GEWELDIG!!!
    Lekker genieten samen.

Liefs Mirjam en een poot van Moos

• 22 November 2012 - 16:01

Nathalie V L:

Vet die boot, al die duiken en dat je een schildpad 'zomaar' eierenhebt zien leggen en je hierbij mocht helpen om ze te beschermen! Ik heb dit als excursie gedaan, moet je na gaan..
    Veel plezier weer en tot het volgende verhaal.

Liefs Nath

• 23 November 2012 - 19:17

Laura:

Hee meiden!
    Het klinkt echt allemaal super! Je kunt zien dat jullie genieten! En dat moet natuurlijk ook :)
    Heel veel plezier nog en neem een schildpadden ei voor me mee ;)
    Liefs Laura

• 25 November 2012 - 09:12

Sabine En Ramon En Keaya:

Hallo lieve dames,
    Wat een verhalen en wie schrijft ze? Ze zijn erg goed! Tzt een boek uitbrengen??? Leuk dat het zo goed gaat daar! Zal ik ff een kleine update vanuit NL geven, nou komt ie:
    Keaya is inmiddels 1 jaar!!! HOERA! (dat kan ze ook, met dr armpjes omhoog!) Ze loop aan 1 vinger, het liefst de hele dag.
    28-11 krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.
    Vanmiddag mogen we vanuit BH naar de sint.
    Het waait hier vandaag erg hard en het regent. Volgende week krijgen we sneeuw zegt men.
    Op A2 gaat alles goed, je wordt gemist zuster Mandy! Zelfs de artsen vragen hoe het met je gaat.
    Ik zou zeggen, neem nog wat foto's en wees lief voor elkaar! En voor Dude ook uiteraard!
    Tot de volgende keer.
    Knuffels!!

• 26 November 2012 - 22:12

Neeltje:

Ha!
    Wat klinkt het super zeg! En wat een gave foto´s!
    Geniet van alles wat jullie tegenkomen/ doen! Want de tijd vliegt voorbij!

x Neeltje