Exit Dude - Hello Sheila - Exit Sheila - Hi Mate! - Reisverslag uit Torquay, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu Exit Dude - Hello Sheila - Exit Sheila - Hi Mate! - Reisverslag uit Torquay, Australië van Mandy en Willeke - WaarBenJij.nu

Exit Dude - Hello Sheila - Exit Sheila - Hi Mate!

Door: Willeke en Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Willeke

18 December 2012 | Australië, Torquay

Allereerst echt super bedankt voor alle leuke en lieve reacties die we steeds op onze verhalen krijgen. Het geeft ons alle energie om alle avonturen met jullie te blijven delen!!

Na Sydney te hebben verlaten hebben onze koers uitgezet naar de hoofdstad van dit prachtige land, Canberra. Aangezien de hoofdstad niet zo spectaculair is, hebben we hier genoten van rust en vooral van mooi weer. Onze batterij was weer opgeladen dus een ritje van 665km naar Melbourne is gezien onze ervaring hier een eitje. We waren uitgenodigd om onze dagen in Melbourne te verblijven bij Ian en Lorraine die Mandy in Afika heeft leren kennen. Stiekem hoopten wij op een stoffige zolderkamer waar wij mochten blijven slapen. Al onze verwachtingen werden overtroffen: we verbleven in een chique appartment, midden in hartje centrum Melbourne, waar wij een complete eigen etage tot onze beschikking kregen. Lees: dit is incl een groot ZACHT bed, eigen douche en toilet gescheiden, een walkincloseth en een computer. Helemaal enthousiast en beduusd over alle luxe en gastvrijheid die we kregen van dit goede gezelschap, werden we ook nog eens voorzien van drie maal daags 5-sterren maaltijden en 10-sterren tussendoortjes. Dit alles onder het genot van vooral veel wijn. Een beetje vergelijkbaar met het logeren bij oma vroeger. Daar kregen we alleen ranja ipv wijn.Helemaal in onze nopjes dus! Ian en Lorraine hebben alle highlights van Melbourne laten zien en proeven. Deze stad heeft een veel gezelligere uitstraling ten opzicht van Sydney naar onze mening. Dit is dan ook meteen de meest westerse stad van heel Australië.
Het verblijf in Melbourne betekende ook meteen het einde van onze Dude*. Een toch wel verdrietig moment na het delen van lief en leed en 4784km in de afgelopen 4 weken. We hebben hem netjes zonder krasjes of deukjes ingeleverd.

Na drie zeer gezellige dagen met deze mensen, hebben Melbourne even verlaten voor een trip naar Tasmanië!

Tasmanië is een uurtje vliegen vanuit Melbourne. Dit voelt voor ons als inmiddels ervaren reizigers hetzelfde als een ritje in de bus. Aangekomen in Hobart nog even genoten van het warme weer. De volgende dag begon onze trip in gezelschap van nog 22 anderen met verschillende nationaliteiten. De tourguide was Disco genaamd. Inderdaad net zo gek als dat zijn 'naam' klinkt. We werden deze dagen vervoerd in Sheila**. Het was een warm welkom om dit vriendinnetje van Dude te leren kennen. Op Tasmanië hebben we te gekke dingen gedaan. Zo zijn we wezen zandboarden. Dit betekent opnieuw overal zand, maar vooral veel gelachen. We zijn Cradle mountain opgeklommen. Omdat het weer op Tassie elke 10km kan veranderen, hebben wij weer ervaren hoe 16 graden ook alweer voelt. De mountain was namelijk helemaal bedekt in de wolken die ook nog eens regen op ons loslieten. De berg opzich was flink stijl waardoor we onszelf met touwen over rotsen naar boven moesten helpen. Een echte bootcamp dus. Als je later aan je welverdiende wijn zit ben je dat allemaal al weer snel vergeten. De top van de berg was bijzonder. Je zag namelijk geen hand voor ogen aan de randen. Later bij het infocentrum aangekomen waren we blij dat we het uitzicht iig op de ansichtkaarten konden bekijken.
De avonden werden ingevuld met lekker eten en goed gezelschap. Met 2 Duitsers en een Italiaan zijn deze 2 dutchies op zaterdag op stap gegaan in de locale nightclub. De Tasmaanse wijn bleek hier ook weer net zo goed te smaken als de glazen die we hiervoor hadden genuttigd. Normaal gesproken kunnen de Italianen het hoofd van dames zonder enige moeite op hol brengen. Deze Italiaan had echter moeite om zijn eigen hoofd helder te houden met deze 2 dutchies. Wat zijn we toch een team samen;)
Zondag zijn we nog naar wilde pinguïns wezen kijken. Schattig om al die honderden kleine wezentjes te zien voort bewegen op het strand.
De tourgroep was echt fantastisch. Zo leuk dat deze dagen véél te snel voorbij zijn gegaan. Weer veel nieuwe (heerlijke) contacten opgedaan.

Na een vermoeiende 5 dagen waren we blij om Ian en Lorraine weer op het vliegveld te zien. Weer een lekker relaxt nachtje midden in Melbourne gelogeerd. Helaas kwam ook hier weer een moment van afscheid.

Vanmorgen was het dan tijd voor weer een nieuw gedeelte in onze reis: de start van de great ocean road! Eerst even onze kleine huur auto ophalen. Bij het inchecken keek de man een beetje moeilijk. Het bleek dat onze gehuurde auto er niet meer was. Na de vraag hoe oud we waren gaf hij met enige voorzichtigheid een apparaatje wat voor sleutel door moet gaan. Bij het zien van de auto begrepen we ineens zijn ietwat moeilijke blik. Ja, de komende dagen rijden wij in een spiksplinternieuwe, zeer luxe, grote auto rond. Ook deze stoere bak hebben we een naam gegeven. Onze 'Mate' brengt ons langs de great ocean road de komende dagen naar Adelaide. We hebben er zin in!!

*Dude = mannelijk persoon in Australië
** Sheila = vrouwelijk persoon in Australië

• 18 December 2012 - 06:27

Leny:

hoi hoi dames,

wat geweldig daar en mooi weer hier hebben we niks als regen ba.
    julie hebben weer leuke dingen gedan daar en wat een mooie foto's,
    Nou zo'n auto zou je thuis ook wel willen wie niet.
    meiden hele fijne feestdagen neem een borrel op ons met oud en nieuw.
    mandy bedankt voor de leuke kaart.
    geniet ze dames.

grgrgrgrgr piet en leny

• 18 December 2012 - 08:14

Toon Leenders:

wederom schitterend!! Jullie maken het wel daar. Hebben die Ian en Lorraine nog meer van die optrekjes in Australië? Nog veel plezier.

• 18 December 2012 - 10:29

Daniëlle:

Weer helemaal leuk om een nieuw reisverslag van jullie te lezen! Echt super wat jullie daar allemaal zien en meemaken.. Maar, die auto.. gaat dat wel goed komen?? Dat rijdt vast weer nét iets anders dan een fordje K. Maar goed ik lees dat de dude ook weer veilig thuisgebracht is door jullie, dus dan komt dit vast ook wel weer in orde..
    Nou heel veel plezier weer met al jullie nieuwe bestemmingen! En ik kijk alweer uit naar jullie volgende reisverslag!
    Xxx

• 18 December 2012 - 10:42

Elke:

Hee hee!
    Wat een luxe allemaal! En dat voor de 'backpackers' :p
    Voorzichtig met die mooie grote auto en geniet van de Great ocean road!!
    Speeek jullie snel weer! Xx

• 18 December 2012 - 10:46

Judith:

Wouw dat klinkt allemaal weer zo gaaf! Zo'n leuke dingen! Jullie zijn echt 2 wereldmeiden;)
    Geniet van de ocean road, ik hoop dat het zonnetje er voor jullie weer bij mag zijn. Het is prachtig daar...
    Ik realiseerde me trouwens dat jullie alweer op de helft van jullie reis zitten! Geniet er nog van dames!

Liefs x Judith

• 18 December 2012 - 11:39

Marlein Van Dijck:

Hallo Dames,

Wat een leuke reis,
    Leuk om jullie zo te zien genieten en prachtige fotos,
    om jaloers op te worden.
    Nog een goede reis met de splinternieuwe auto.
    Succes en tot schrijfs.

Groetjes,
    Marlein van Dijck
    Volkel

• 18 December 2012 - 11:48

Ben En Jannie Theunisse:

Hoi meiden
    Allereerst Mandy bedankt voor die mooie kerstkaart.
    Wat een verhaal weer en wat een auto kan je die niet inpakken en meenemen?
    Ook wij wensen jullie fijne kerstdagen en een geweldig 2013 toe verder nog heel veel plezier de resterende tijd.
    groetjes Ome Ben enTante Jannie.

• 18 December 2012 - 11:48

Ben En Jannie Theunisse:

Hoi meiden
    Allereerst Mandy bedankt voor die mooie kerstkaart.
    Wat een verhaal weer en wat een auto kan je die niet inpakken en meenemen?
    groetjes Ome Ben enTante Jannie.

• 18 December 2012 - 13:52

Els:

toe maar wat een luxe allemaal voor simpele backpackers, het is jullie uiteraard van harte gegund!
    veel plezier samen!
    jullie missen vandaag wel de laatste gezamelijke kerstborrel van A2!!

• 18 December 2012 - 15:00

Maria B:

Hoi Willeke en Mandy,
    Super om te lezen wat jullie allemaal mee maken! En dan ben je nu nog niet op de helft!! Veel plezier in het rijden van zo'n luxe car! Geniet ook weer van de omgeving. Fijne kerstdagen voor jullie! ( alleen is dat kerstgevoel in een korte broek toch anders??!!)

• 18 December 2012 - 17:02

Helmie (mama):

Ha dames,
    Het is echt lachen om jullie verhalen te lezen, super!
    Goeie reis en ben voorzichtig met dat racemonster.
    Genieten maar!
    xx

• 18 December 2012 - 18:39

Nathalie V L:

Dikke bak!!
    De kerstkaarten in bikini al klaar? ;-)
    Enjoy! X

• 18 December 2012 - 19:59

Stefan:

Leuke verhalen weer, op naar meer nieuwe ervaringen. En veel plezier in jullie playMate!

• 19 December 2012 - 00:20

Pap En Mam (Bertie - Ria):

Dag dames,

Zonder geluk vaart niemand wel, dit gezegde gaat nu zeker voor jullie op.
    Jullie hebben toch wel een mooi alternatief gekregen voor die kleine auto.
    Adelaide, ze komen eraan!!
    Prachtig wat jullie allemaal meemaken, veel veilige km.
    En opa zou zeggen: geen huizen omrijden.

groetjes pap en mam

• 19 December 2012 - 19:40

An En Renc:

Hoi meiden,

Weer met veel plezier jullie verhaal gelezen en foto´s bekeken!!!
    We wensen jullie nog heel veel plezier daar, maar dat komt zo te zien helemaal goed!!!
    Wat een auto, haha!
    En natuurlijk alvast een hele fijne kerst!!!

Liefs, Antoinette en Renco

• 23 December 2012 - 11:00

Lotte En Henriette:

Eej Willeke,

Wij zijn lekker gezellig aan het werk.. En lezen hebben we geen tijd voor ..;) maar je foto's zien er goed uit..

Geniet er maar van want hier regen regen en nog eens regen...

Fijne feestdagen!!!!
    En luid en nieuwe jaar maar goed in want je zo eerder vergaan dus ook eerder oud en nieuw !!! ( gelukkig leven we nog)

groetjes Lotte en Henriette en een kusje van Brenda..;)

• 25 December 2012 - 14:02

Trees:

Hoi dames,

Ben echt wel wat jaloers. Geweldig wat jullie allemaal al gezien hebben. Geniet maar lekker verder.
    Wij genieten weer van de verhalen en de foto`s
    Gezellige kerst in de warmte, en veel plezier met het vieren van oud en nieuw!!
    Lieve groetjes
    Trees